مجمع عمومی “مبارزه با بحران کرونا” متشکل از ۴۰ نهاد اجتماعی، مدنی و مردمی هرات از کار عملی روی ایجاد کار گروه مشترکِ داخلی و خارجی برای جذب کمکهای بین‌المللی به هرات خبر داد. این مجمع در یک نشست خبری اعلام کرد که جذب کمک‌ها از هندوستان در اولویت قرار گرفته و نیز پزشکان امریکایی […]

مجمع عمومی “مبارزه با بحران کرونا” متشکل از ۴۰ نهاد اجتماعی، مدنی و مردمی هرات از کار عملی روی ایجاد کار گروه مشترکِ داخلی و خارجی برای جذب کمکهای بین‌المللی به هرات خبر داد.

این مجمع در یک نشست خبری اعلام کرد که جذب کمک‌ها از هندوستان در اولویت قرار گرفته و نیز پزشکان امریکایی برای آموزش کادر درمانی صحت عامه هرات ابراز آمادگی کرده‌اند.

فیصل کریمی، سخن‌گوی مجمع، ابراز امیدواری می‌کند که با جذب کمک‌های بین‌المللی و استفاده از متخصصان خارجی، شیوه مدیریت بحران کرونا در هرات بهتر شود.

همزمان مجمع عمومی مبارزه با بحران کرونا در کنار ارائه دست‌آوردها از مشکلات این روزهای هرات نیز ابراز نگرانی کرد.

کمبود تجهیزات طبی، مدیریت توزیع کمک‌ها به خانواده‌های نیازمند، پرداخت صرفیه آب و برق و مالیات، بی‌نظمی در قرنطین و رعایت نشدن فاصله‌گذاری اجتماعی از مواردی‌اند که نگرانی این مجمع را در پی داشته است.

عبدالقدیر صالحی، هماهنگ‌کننده مجمع عمومی مبارزه با کرونا می‌گوید:“در قرنطینه و فاصله‌گذاری اجتماعی بی‌نظمی وجود دارد. بندش سرکها ایجاد تجمع کرده است. این موانع، خطر مصاب شدن پولیس و افراد پشت موانع را بالا می‌برد. موانع باید از بین برود. باید یک میکانیزم مشخصی برای حل این مشکل در نظر گرفته شود.”

آقای صالحی با انتقاد از اداره مرکزی می‌گوید با آنکه هرات کانون شیوع کرونا در کشور است، اما این ولایت در اولویت وزارت صحت نیست.

او ابراز نگرانی می‌کند که مواد آزمایشگاهی برای تست کرونا در هرات امروز تمام می‌شود.

کمبود تجهیزات طبی و نبود میکانیزم مشخص برای مبارزه با کرونا و پیامدهای آن همواره از نگرانی شهروندان این ولایت بوده است.

با وجود این، جیلانی فرهاد سخن‌گوی اداره محلی با استقبال از کمک نهادهای داخلی و بین‌المللی می‌گوید که هرات از سوی اداره مرکزی فراموش نشده است.

نگرانی‌ها از مدیریت بحران کرونا در حالی مطرح می‌شود که این ولایت کانون شیوع کرونا در کشور شناخت شده است. شمار واقعات مثبت در هرات به ۳۲۴ مورد، بهبود یافتگان به ۵۶ مورد و فوتی‌ها به ۷ تن رسیده است.

دسته بندی: گزارش‌ها, همه, ویژه برچسب ها:

به اشتراک بگذارید :

مطلب قبل و بعد

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد