بر اساس حکم ۵۴ اداره ی عالی ریاست جمهوری افغانستان، سید وحید قتالی امروز رسما به عنوان والی جدید هرات معرفی و به کارش آغاز کرد. سرور دانش، معاون دوم ریاست جمهوری، عبدالباقی پوپل، معین ارگان های محل، تعدادی از نمایندگان پارلمان و مسؤولان محلی هرات در این محفل معرفی حضور داشتند. قرار شد تا […]

بر اساس حکم ۵۴ اداره ی عالی ریاست جمهوری افغانستان، سید وحید قتالی امروز رسما به عنوان والی جدید هرات معرفی و به کارش آغاز کرد.

سرور دانش، معاون دوم ریاست جمهوری، عبدالباقی پوپل، معین ارگان های محل، تعدادی از نمایندگان پارلمان و مسؤولان محلی هرات در این محفل معرفی حضور داشتند.

قرار شد تا آقای قتالی فردا برنامه های خود را طی ویدیویی با رسانه ها شریک سازد.

با این حال وی در برنامه ی امروز، ضمن سپاسگزاری از تلاش های عبدالقیوم رحیمی والی سابق، مدیریت شرایط ایجاد شده ناشی از کرونا را از جمله اولویت های کاری خود خواند.

او از مردم خواست چون سابق با اداره ی محلی همکار باشند.

“خط اول مبارزه ی ما و کار ما مبارزه با بیماری کنونی در هرات است از شما اجازه می خواهم که اگر به دنبال نتیجه هستید بگذارید رهبری اداره ی محلی وضعیت فعلی را مدیریت کند، اولویت های بعدی هرات دارد در قسمت فرهنگی، تحصیلی و ما فردا بخیر با شما شریک می سازم و تمام بخش هایی که می خواهید روی آن کار شود”.

آقای قتالی پیش از این به عنوان، رئیس شورای ولایتی هرات، شهردار هرات، رییس عمومی اداره امور ریاست جمهوری و معاون شورای امنیت ملی ایفای وظیفه کرده است.

سرور دانش معاون دوم ریاست جمهوری که در این برنامه حضور داشت، به مردم هرات اطمینان داد که حکومت مرکزی به شکل همه جانبه حامی این ولایت است.

او  دلیل انتصاب آقای قتالی به عنوان والی هرات را ابتدا مدیریت بحران ایجاد شده ناشی از کرونا دانست سپس رسیدگی به سایر موارد دیگر.

“جناب آقای قتالی! هدف اصلی انتخاب شما به این وظیفه (والی هرات) این است که مبارزه با کرونا در راس اولویت های شما قرار داشته باشد و ما دیروز یک جلسه ای نیم ساعته رهبری حکومت را داشتیم که آقای قتالی هم حضور داشتند و همان قسمی که در آنجا تعهد سپردید از شما انتظار داریم که به زود ترین فرصت با مشوره با مردم هرات پلان های جامع خود را تدوین کرده و تطبیق کنید”.

همزمان غلام فاروق نظری نماینده ی هرات در پارلمان، تلاش ها و توجه های حکومت به هرات را ناکافی خواند و بار دیگر از مرکز خواست تا قبل از ایجاد یک فاجعه ی بزرگ در هرات، با فراهم سازی امکانات بیشتر، از وقوع آن جلوگیری کند.

“باید به تمام ولایت های کشور توجه شود اما به هرات به عنوان مادر بیماری باید توجه بیشتر شود. نیاز است تا یک تیم قوی از مرکز که راس آن خود شما قرار دارید جناب معاون صاحب (سرور دانش) توجه داشته باشد به هرات؛ اگر این تیم روان نشود به هرات و یک مقدار مبلغ دیگری به هرات اختصاص نیابد، میزان تلفات خیلی بیشتر خواهد شد”.

آنچه حالا اذهان عامه را درگیر ساخته، این است که آیا این انتصاب و تعیین والی جدید می تواند به نفع هرات تمام شود؟

شماری از باشنده گان بر این باورند که تغییر چهره ها نمی تواند کار ساز باشد و این برنامه و طرح است که انتظار دارند آقای قتالی به عنوان والی جدید داشته باشد.

شماری نیز به این انتصاب به دیده ی شک می نگرند و می گویند مرکز با انتخاب آقای قتالی هرات را در منگنه قرار داده است.

“والی هرات را تبدیل کرد و بجای آن یک هراتی را برای ما روان کرد تا فردا اگر این بحران مدیریت شد دولت مرکزی امتیاز را به خود بگیرید که بله ما ضعف ها را مدیریت کردیم و چالش ها را حل ساختیم و اگر بحران بدتر شد باز منت دیگری بگذارند و بگویند که خود شما خواسته بودید و هراتی خود شما بود و حالی نتوانسته موفقانه عمل کند. انتظار ما از والی جدید این است که بحران جدید را به گونه ای مهار کند که مردم کمتر آسیب ببیند”.

برای باشنده گان هرات آنچه حالا اهمیت دارد، طرح و برنامه ای است که بتواند شرایط بد اقتصادی، بحران صحی و فقر ناشی از ویروس کرونا را مدیریت کند.

دسته بندی: گزارش‌ها, همه, ویژه برچسب ها:

به اشتراک بگذارید :

مطلب قبل و بعد

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد