همزمان با شیوع ویروس کرونا مکاتب بسته شدند؛ اما تعلیم و تدریس حضوری جای خود را به تدریس از راه دور داد. “ما مکتب را در خانه‌های تان می‌آوریم” و “تعلیم ادامه دارد” این‌ها شعارهای این روزهای وزارت معارف کشور است. طبق هر سال قرار بود سوم حمل زنگ تعلیمی به صدا در آید و […]

همزمان با شیوع ویروس کرونا مکاتب بسته شدند؛ اما تعلیم و تدریس حضوری جای خود را به تدریس از راه دور داد.

“ما مکتب را در خانه‌های تان می‌آوریم” و “تعلیم ادامه دارد” این‌ها شعارهای این روزهای وزارت معارف کشور است.

طبق هر سال قرار بود سوم حمل زنگ تعلیمی به صدا در آید و مکاتب شروع شوند. اما این ویروس کرونا بود که تمام نهادهای تعلیمی را برای یک ماه بسته کرد. هنوز هم معلوم نیست تا چه زمانی این روند ادامه داشته باشد.

وزارت معارف اما اعلان کرد که تدریس از طریق رسانه‌ها ادامه پیدا می‌کند.

زکریا رحیمی رییس معارف هرات از اولیای شاگردان می‌خواهد دانش آموزان را وادارند تا پای تلویزیون‌ها بنشینند و درس‌ها را از طریق رسانه‌ها دنبال کنند.

تدریس از راه دور که این روزها جای‌گزین تدریس حضوری شده با مشکلاتی نیز همراه است.

شماری از معلمان در صحبت با رادیو معراج می‌گویند که شاگردان کتاب در دسترس ندارند و این یک چالش جدی در برابر تدریس رسانه‌یی است.

محمدرضا روحانی یکی از معلمان گفت:”تدریس از طریق رسانه‌ها بدون کتاب شاگردان را از درس دور می‌کند. درس بدون کتاب به این مانند که برای کسی آموزش موتررانی بدهیم ولی موتری وجود نداشته باشد. تنها با گفتن موضوعات تیوری شاگردان درس یاد نمی‌گیرند.”

محمد جواد باقری یکی از فعالان و آگاهان در بخش تعلیم و تربیه بر این باور است که باید جلسات حل تمرین، پرسش و پاسخ از طریق تلفن و کانال‌های ارتباطی برای حل مشکلات شاگردان ایجاد شود.

ریاست معارف هرات نیز مشکلات و کاستی‌های تدریس رسانه‌یی را می‌پذیرد.

 زکریا رحیمی رییس معارف  هرات می‌گوید که به خاطر پیش‌گیری از شیوع کرونا روند توزیع کتاب متوقف شده.

او از توزیع کتاب‌ها سر از فردا در مکاتب با تماس گرفتن به اولیای شاگردان خبر می‌دهد.  

هم اکنون ۱۶ تلویزیون محلی در هرات به طور رایگان تدریس مضامین مکتب را پخش می‌کنند. ویدیوهای درس‌های ضبط شده بعدا در کانال‌های تلگرام در اختیار شاگردان قرار داده می‌شود. گفتنی است که آدرس‌های این کانال‌ها در صفحه فیسبوک ریاست معرف هرات نیز گذاشته شده است.

دسته بندی: گزارش‌ها, همه, ویژه برچسب ها:

به اشتراک بگذارید :

مطلب قبل و بعد

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد