دیروز شفاخانه ی کوید ۱۹ در ساحه ی گازرگاه با حضور سرور دانش، معاون دوم ریاست جمهوری و مسوولان مرکزی به بهره برداری رسید. بر اساس آخرین آمار وزارت صحت عامه ۳۶۷ تن در کل کشور به بیماری کرونا مبتلا شدند که از این میان ۲۳۰ تن آن مربوط هرات می شود. همزمان با افزایش […]

دیروز شفاخانه ی کوید ۱۹ در ساحه ی گازرگاه با حضور سرور دانش، معاون دوم ریاست جمهوری و مسوولان مرکزی به بهره برداری رسید.

بر اساس آخرین آمار وزارت صحت عامه ۳۶۷ تن در کل کشور به بیماری کرونا مبتلا شدند که از این میان ۲۳۰ تن آن مربوط هرات می شود.

همزمان با افزایش این آمار، مسوولان اداره ی صحت عامه هرات از تکمیلی نیازمندی های پزشکی در آینده نزدیک خبر می دهند.

محمد رفیق شیرزی، سخنگوی این اداره می گوید در جلسه ی فوق العاده ای که با سید وحید قتالی، والی هرات داشته اند، تمام نیازمندی های پزشکی به تدارکات رفته و قرار بر این شده تا ظرف ده روز آینده بخش اعظم آن تکمیل شود.

او می گوید مقام ولایت هرات تعهد قوی داده تا از تیم صحی حمایت کند.

“مقام ولایت حمایت قوی خود را اعلام کرد و نماینده ی صحت عامه هم در این جلسه حضور داشت. ما امیدواریم که روند تدارکاتی که با اجازه و صلاحیت نامه هایی که هست استفاده کنند و تجهیزات مورد نیاز، مواد مورد نیاز و تمام نیازمندی هایی که برای مبارزه با بیماری کرونا نیاز است، خریداری شود و به اسرع وقت به دسترس ما قرار گیرد. ما در ده روز آینده ان شاءالله که بتوانیم ۶۰ درصد امکاناتی که قرار است به دسترس ما قرار بگیرد تدارک بکنیم و طی مراحل کنیم”.

دیروز نیز سرور دانش، معاون دوم ریاست جمهوری که به مراسم معرفی آقای قتالی به عنوان والی به هرات آمده بود از حمایت و پیشتبانی قوی مرکز از این ولایت خبر داد.

او دیروز در جمع خبرنگاران دلیل عمده ی انتخاب آقای قتالی را مدیریت بحران ایجاد شده ناشی از کرونا دانست.

همزمان جیلانی فرهاد سخنگوی والی هرات می گوید که شفاخانه ی کوید ۱۹ ساحه ی گازرگاه به بهره برداری رسیده است.

این شفاخانه در ۲۰ روز گذشته و با هزینه ی اداره ی انکشاف ملی ساخته شده است.

“اگر در ظرف ۲۰ روز ساختمان ساخته شد شما مطمئن باشید که تمام امکانات مورد نیاز هم در کمترین زمان آماده خواهد شد به دلیل اینکه این هدایت مقام عالی ریاست جمهوری است ما نمی خواهیم که تجهیزاتی پیشرفته ای که به این شفاخانه مورد استفاده قرار میگیرد از کیفیت پایین برخوردار باشد و این تجهیزات در داخل پیدا نمیشه و تا خریداری می شود و انتقال می شود کمی زمان خواهد برد”.

هم اکنون هرات ۶۰۰ بستر آماده برای درمان بیماران کوید ۱۹ دارد که از این تعداد ۳۰۰ بستر آن مربوط شفاخانه ی غوریانی، ۲۰۰ بستر در شهرک صنعتی ساحه حاجی کمپ، صد بستر شفاخانه ی اطفال در شیدایی که حالا با عنوان شعبه ی اول شفاخانه ی کوید ۱۹ فعالیت می کند.

محمد رفیق شیرزی، سخنگوی اداره ی صحت عامه می گوید با مجهز شدن شفاخانه ی کوید ۱۹ ساحه ی گازرگاه، هرات ۷۰۰ بستر برای مراقبت از بیماران کرونا خواهد داشت.

او می گوید تجهیزات این شفاخانه نیز به تدارکات رفته است.

“این مرکز هم مجهز با تمام امکانات شفاخانه ای و همچنین ماشین  آلاتی که برای مبارزه با کوید ۱۹ کمک کننده که  جزو برنامه های تجهیزاتی آن است، روی دست گرفته شده و در پلان تدارکاتی هم گنجانیده شده است”.

آمادگی ها برای مهار ویروس کرونا در حالی جریان دارد که تا کنون ۱۱ تن در کل کشور پس از ابتلا به بیماری کرونا جان شان را از دست داده اند که از این آمار ۵ تن آن مربوط هرات می شود. علاوه بر این هم اکنون در هرات ۹۵ تن بیمار مبتلا به کرونا نیز بستری اند و ۳ تن نیز در وضعیت وخیمی به سر می برند.

دسته بندی: گزارش‌ها, همه, ویژه برچسب ها:

به اشتراک بگذارید :

مطلب قبل و بعد

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد