شفاخانه ۳۰۰ بستر تجرید و تداوی واقعات کویید ۱۹ (غوریانی) امروز در هرات به بهره‌برداری رسید. قرار است این شفاخانه در شمال شهر هرات برای درمان افراد مشکوک تا تعیین تکلیف، استفاده شود.  این شفاخانه امروز با کمک یکی از تاجران ملی کشور در هرات به بهره‌برداری سپرده شد. بصیر احمد غوریانی، معاون شرکت لایبرتی […]

شفاخانه ۳۰۰ بستر تجرید و تداوی واقعات کویید ۱۹ (غوریانی) امروز در هرات به بهره‌برداری رسید.

قرار است این شفاخانه در شمال شهر هرات برای درمان افراد مشکوک تا تعیین تکلیف، استفاده شود.

 این شفاخانه امروز با کمک یکی از تاجران ملی کشور در هرات به بهره‌برداری سپرده شد.

بصیر احمد غوریانی، معاون شرکت لایبرتی می‌گوید:”این شفاخانه با اتاق‌های یک نفری و با تجهیزات آن، به طور رایگان در اختیار صحت عامه قرار داده شده. تجهیزات طبی به شمول ۶ دستگاه ونتلاتور نیز قرار است از آلمان بیاوریم. مردم همگی باید همکاری کنند. هر کس هر امکاناتی که دارند. ممکن است کسی تعمیر نداشته باشد؛ اما می‌تواند کمک‌های مالی خود را در اختیار صحت عامه قرار دهد تا افراد بیشتری تداوی شوند.”‌

شفاخانه ۳۰۰ بستر کویید ۱۹ غوریانی، دومین مرکز برای درمان افراد مبتلا به کرونا در هرات است.

 این مرکز به نام شفاخانه کویید ۱۹ دو نیز یاد می‌شود.

عبدالحکیم تمنا، رییس صحت عامه هرات می‌گوید:”طبق پلان تا ۱۰۰۰ بستر پیش می‌رویم. فعلا ۶۰۰ بستر آماده است. مشکوکین و افراد تا تعیین تکلیف و کسانی که سرحال باشند در این جا بستری می‌مانند. کسانی که وضعیت‌شان وخیم باشند در شفاخانه شیدایی بستری می‌شوند.”

غلام داوود هاشمی، سرپرست مقام ولایت هرات، خواهان همکاری مردم برای شناسایی افراد مبتلا به بیماری کرونا شد.

این مقام محلی هرات می‌گوید که کار ساخت شفاخانه تخصصی ۱۰۰ بستر واقع در گازرگاه هرات نیز ۹۵ درصد پیش رفته و ۳ روز قبل از موعد، به بهره‌برداری خواهد رسید.

تا کنون در کنار کمک‌های بخش خصوصی، میلیون‌ها افغانی برای مبارزه با کرونا در هرات اختصاص یافته است.

با این حال سید عظیم کبرزانی، عضو مجلس نمایندگان می‌گوید در صورت نیاز، باید حکومت بودجه سال جاری را برای مبارزه با کرونا تعدیل کند.

تلاش‌ها برای مبارزه با کرونا در هرات در حالی انجام می‌شود که این ولایت نزدیک به ۷۰ درصد واقعات مثبت را به خود اختصاص داده است. تا کنون نزدیک به ۳۰۰ واقعه مثبت در کل کشور به ثبت رسیده که ۲۰۴ واقعه آن مربوط به هرات می‌‍شود.

دسته بندی: گزارش‌ها, همه, ویژه برچسب ها:

به اشتراک بگذارید :

مطلب قبل و بعد

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد