در نشست سالانه سرمایه‎گذاری که در دُبی برگزار شد، برنامه “سرمایه‌گذاری افغانستان” که کابل آن‎را ارائه کرده بود، در میان کشورهای آسیایی میانه، روسیه و قفقاز، مقام نخست را کسب کرده است. محمد قربان حقجو، نماینده کشور در سازمان تجارت جهانی گفت که این نشست با مشارکت نمایندگان ۱۲۰ کشور و نهادهای اقتصادی و مدنی […]

در نشست سالانه سرمایه‎گذاری که در دُبی برگزار شد، برنامه “سرمایه‌گذاری افغانستان” که کابل آن‎را ارائه کرده بود، در میان کشورهای آسیایی میانه، روسیه و قفقاز، مقام نخست را کسب کرده است.

محمد قربان حقجو، نماینده کشور در سازمان تجارت جهانی گفت که این نشست با مشارکت نمایندگان ۱۲۰ کشور و نهادهای اقتصادی و مدنی برگزار شده بود و ارائه برنامه برای جذب سرمایه‎گذاری، یکی از رقابت‎های بود که کشورها باهم رقابت می‎کردند.

به گفته وی این نشان می‌دهد که افغانستان به سمت اقتصاد باز و پیشرفته در حرکت است و در سال گذشته با جذب ۱٫۷ میلیارد دلار، دستاور بزرگی در بخش جذب سرمایه‎گذاری خصوصی داشته است که در بخش تولید انرژی و ایجاد کارخانه‎های تولیدی سرمایه‎گذاری شده است.

آقای حقجو افزود که این دستاورد می‌تواند چهره دیگری از افغانستان به جهان ارائه کند، کشوری که همیشه خبر انفجار و انتحار از آن گزارش می‌شود.

او گفت که هنوز چالش‌های زیادی برای سرمایه‌گذاری در افغانستان وجود دارد که کمبود برق و نبود زیرساخت‌ها یکی از این چالش‌ها است.

به گفته او رقابت تولیدات داخلی با اجناس بدون کیفیت و ارزان خارجی که وارد افغانستان می‌شود، چالش دیگری در راستای تقویت تولیدات داخلی است که رقابتی ساختن تولیدات داخلی افغانستان را با چالش مواجه کرده است.

 

 

دسته بندی: خبرها, همه برچسب ها:

به اشتراک بگذارید :

مطلب قبل و بعد

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد