شورای ولایتی هرات، از اداره محلی و حکومت مرکزی به دلیل کمبود امکانات و تسهیلات لازم جهت مبارزه با بیماری کرونا انتقاد می کند. فراهم نشدن دستگاه‌های تنفسی، روند طولانی تدارکات برای مصرف بودجه، گرفتن مالیه و پول برق از شهروندان و کمک نشدن به افراد بی‌بضاعت از جمله مواردی است که شکایت و انتقاد […]

شورای ولایتی هرات، از اداره محلی و حکومت مرکزی به دلیل کمبود امکانات و تسهیلات لازم جهت مبارزه با بیماری کرونا انتقاد می کند.

فراهم نشدن دستگاه‌های تنفسی، روند طولانی تدارکات برای مصرف بودجه، گرفتن مالیه و پول برق از شهروندان و کمک نشدن به افراد بی‌بضاعت از جمله مواردی است که شکایت و انتقاد شهروندان و شورای ولایتی را به وجود آورده است.

شورای ولایتی هرات امروز در یک نشست خبری از عملکرد اداره محلی و حکومت مرکزی در امر مبارزه با کرونا شدیداً انتقاد کرد.

کامران علیزایی رییس شورای ولایتی هرات گفت:“ساعت دقیقه و ثانیه دیر است که این پول (۴۰۰ میلیون افغانی) مصرف شود. روزهاست که این پول در کمیته تدارکات مانده تا روند قانونی خود را طی کند. نیاز است تا خود رییس جمهور یک فرمان فوق‌العاده و سریع بدهد. صلاحیت به خود والی هرات بدهد. والی هرات می‌گوید که ۱۲۰ میلیون تا به حال قرض کردم و صلاحیت ۴۰۰ میلیون افغانی ندارم. پس چی وقت این پول را مصرف می‌کند؟ این کمیته تدارکات می‌خواهد سر قبر مردم این پول ها را بگذارد؟ دیگر موقع که این پول‌ها به درد مردم هرات نمی‌خورد.”

همزمان با شکایت و انتقادهای شورای ولایتی، شماری از شهروندان نیز از عمل‌کرد اداره محلی و حکومت مرکزی انتقاد می‌کنند.

آنان می‌گویند که تا کنون حکومت هرات را در مبارزه با کرونا تنها گذاشته است.

حدود یک هفته از وضع قیودات روزگردی در هرات می‌گذرد.

 در ابتدای اعلان وضعیت اضطرار در این ولایت اداره محلی اعلان کرد که به خاطر نپرداختن مصارف آب و برق شهروندان در این مدت جریمه نخواهند شد. روز گذشته اما شرکت برشنا با صدور اطلاعیه به مردم هشدار داد تا پول برق‌شان را پرداخت کنند؛ در غیر آن برق‌شان قطع خواهد شد.

امری که قیودات روزگردی را نقض خواهد کرد و از طرفی هم شکایت شهروندان را بر انگیخته.

رییس شورای ولایتی هرات از فشار آوردن روی مردم در شرایط بحران کرونا به خاطر پرداخت مالیه و مصارف آب و برق انتقاد می‌کند.

با این وجود، عبدالقیوم رحیمی والی هرات، اطمینان می‌دهد که بودجه از طرف وزارت مالیه و وزارت صحت به هرات فرستاده شده و از این بابت اداره محلی هیچ مشکلی ندارد.

والی هرات با ابراز نگرانی از افزایش مبتلایان به کرونا گفت:” اولین و بزرگ‌ترین تشویش ما از بالا رفتن گراف مصابین است که شدیداً تشویش‌ناک است. این را دو یا سه هفته پیش نیز من اعلان کردم. وضعیت به همان طرف روان است. هرات ووهان و قم است. در این هیچ شک نکنید.”

آقای رحیمی می‌گوید با شرکت برشنا نیز رایزنی خواهد شد تا پول آب و برق با تأخیر پرداخت شود و یا این روند دیجیتالی شود.

والی هرات در بخشی از سخنان خود هشدار دارد در صورتی که مردم قیودات رفت و آمد را رعایت نکنند مانند کشور هند و چین از قهوه قهریه و برخورد فیزیکی استفاده خواهد شد.

این نگرانی‌ها و شکایات در حالی مطرح می‌شود که شمار واقعات مثبت کرونا در هرات به ۱۳۱ مورد رسیده و این ولایت بالاترین شمار مبتلایان را در کشور دارد.

هم اکنون روزانه ۱۴۰ تست کرونا ویروس انجام می‌شود و صحت عامه هرات تلاش دارد روزانه تا ۵۰۰ تست انجام دهد.

دسته بندی: گزارش‌ها, همه, ویژه برچسب ها:

به اشتراک بگذارید :

مطلب قبل و بعد

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد