۳۲ نهاد فعال در قالب مجمعی تحت عنوان “مجمع عمومی مبارزه با بحران کرونا در هرات” فعالیتش را رسما آغاز کرد. مسئولان این مجمع عامل اصلی بحرانی شدن روند مدیریت کرونا در هرات را کم توجهی و تعلل مرکز می دانند. عبدالقدیر صالحی، هماهنگ کننده ی این مجمع می گوید بحران فقر و گرسنگی افزایش […]

۳۲ نهاد فعال در قالب مجمعی تحت عنوان “مجمع عمومی مبارزه با بحران کرونا در هرات” فعالیتش را رسما آغاز کرد.

مسئولان این مجمع عامل اصلی بحرانی شدن روند مدیریت کرونا در هرات را کم توجهی و تعلل مرکز می دانند.

عبدالقدیر صالحی، هماهنگ کننده ی این مجمع می گوید بحران فقر و گرسنگی افزایش یافته و هر روز بر تعداد افراد نیازمند افزوده می شود.

او می گوید این مجمع تشکیل شده تا برای فراهم ساختن تمام امکاناتی که بتواند این بحران را مدیریت کند، دادخواهی کنند.

“تلاش عمده ی ما این است که بتوانیم توجه مرکز را به هرات جلب کنیم که بگوییم بی توجهی به هرات بی توجهی به کل کشور است و اجازه نمی دهیم که ملت ما به سمت مرگ برود به سمت گرسنگی و فردا روز فاجعه ای ایجاد شود که کل افغانستان هم نتواند آن را مهار کند”.

نظارت از مصرف ۴۰۰ میلیون اختصاص یافته در هرات برای مبارزه با کرونا، همکاری با تمام نهادهای دولتی و غیر دولتی که برای مبارزه با کرونا فعالیت می کنند، دادخواهی برای جلب امکانات پزشکی و تلاش برای رایگان ساختن و یا کاهش هزینه ی برق و آب برای شهروندان، از جمله فعالیت هایی است که قرار است از سوی این مجمع تعقیب شود.

فیصل کریمی، سخنگوی این مجمع می گوید با توجه به قیودات شدید گشت و گذار در شهر، مردم توان پرداخت هزینه های آب و برق را ندارند.

او می گوید تلاش دارند تا در این مورد دستاوردهای خوبی داشته باشند.

“این روزها که اکثر افراد در قرنطین خانگی به سر می برند و کار و کسب هم تقریبا تعطیل است برای مردم دشوار است و غیر ممکن به نظر می رسد که بتوانند از پس هزینه های آب و برق برآیند؛ ما دادخواهی خود را ادامه می دهیم و از مرکز می خواهیم که این خواست همگانی مردم هرات را جدی بگیرند حداقل زمان بدهند و در عین حال تخفیف ویژه ای بدهند تا مردم بتوانند پول خود را صرف هزینه های درمانی و مواد بهداشتی کنند”.

از یکی دو هفته ی گذشته نهاد ها و یا افراد تلاش کردند تا هر یک گوشه ای از بحران ایجاد شده ناشی از کرونا را، جبران کنند اما به باور آگاهان نتوانستند کل نیازهای هراتیان را بازتاب دهند.

حالا پرسش این است که آیا این مجمع می تواند واقعا این بحران را مدیریت کند؟

داوود عرفان، استاد دانشگاه می گوید:“نهاد های غیر دولتی ای که تا کنون فعالیت کردند به شکل پراکنده بودند و حالا همه ی این نهاد ها تحت یک مجمع قرار گرفتند و می خواهند یکجا صدای هرات باشند و این مجمع می تواند علاوه بر دادخواهی، کمک های بین المللی را هم جذب کند و هم همکار خوبی برای اداره ی محلی باشد”.

کمبود امکانات پزشکی، کیت های آزمایشی، دستگاه ونیتلاتور یا تنفس مصنوعی و حتی متخصص در بخش صحی، افزایش بهای مواد غذایی و تعداد نیازمندان از عمده ترین نگرانی های ست که کرونا در هرات ایجاد کرده است.

حالا دیده شود که این مجمع چقدر می تواند توجه مرکز را به هرات و شرایط موجود را مدیریت کند.

دسته بندی: گزارش‌ها, همه, ویژه برچسب ها:

به اشتراک بگذارید :

مطلب قبل و بعد

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد