با افزایش شمار واقعات مثبت ویروس کرونا در هرات، قیمت مواد خوراکی به یکباره افزایش یافته است. ترس و وحشت از شیوع کرونا، مردم را به بازار مواد خوراکی کشانده است. آرد، روغن و برنج بیش‌ترین افزایش قیمت را در بازار هرات داشته است. هر کیسه آرد از روز گذشته تا حال ۱۰۰ افغانی افزایش […]

با افزایش شمار واقعات مثبت ویروس کرونا در هرات، قیمت مواد خوراکی به یکباره افزایش یافته است.

ترس و وحشت از شیوع کرونا، مردم را به بازار مواد خوراکی کشانده است.

آرد، روغن و برنج بیش‌ترین افزایش قیمت را در بازار هرات داشته است. هر کیسه آرد از روز گذشته تا حال ۱۰۰ افغانی افزایش قیمت پیدا کرده.

بازار گرم شایعات سبب شده تا افراد سودجو خودسرانه قیمت مواد خوراکی را بالا ببرند.

شهرداری هرات با انتشار پیامی به افراد محتکر و سودجو هشدار داده که با متخلفان برخورد قانونی خواهد کرد.

غلام حضرت مشفق، شهردار هرات به رادیو معراج می‌گوید که در بازار و نرخ‌های اصلی هیچ تغییری نیامده و فقط شماری افراد سودجو شایعاتی را در شهر پخش کرده‌اند.

شهردار هرات تأکید می‌کند:” در صورتی که فروشندگان قیمت‌ها را بالا ببرند، شرکت‌ها در مرکز شهر، آرد را به قیمت مناسب به مردم خواهند فروخت. ما از بابت مواد غذایی در هرات هیچ مشکلی نداریم. شرکت‌های ما در شهرک صنعتی هزاران تن گندم ذخیره دارند. این شرکت‌ها برای ما اطمینان داده‌اند که در نرخ‌ها تغییری نیاید. افرادی که مواد غذایی را احتکار کنند تمام اموال محتکر شده مصادره خواهد شد و به صورت رایگان به مردم توزیع خواهد شد.”

روز گذشته وزارت داخله با بستن شماری از دوکان‌ها و مارکت‌ها در شهر کابل، اعلام کرد که احتکار جرم است و پولیس با افراد متخلّف برخورد جدی خواهد کرد.

این جا در هرات نیز عبدالاحد ولی زاده، سخن‌گوی پولیس هرات به افراد محتکر و گران‌فروش هشدار می‌دهد. ولی‌زاده افزود:”هر کسی که دست به احتکار بزند؛ دست به چنین اعمال ناپسند و ناجایز بزند؛ عملی که از نظر قانونی و شرعی مشکل دارد، پولیس مطابق به قانون با او برخورد می‌کند و به ارگان‌های عدلی و قضایی می‌سپارد.”

اداره شهرداری از تمام شهروندان هرات تقاضا کرده که در صورت مشاهده احتکار و گران‌فروشی، به شماره واتساپ (۰۷۹۶۸۵۰۷۶۶) آدرس دقیق و نام دکان و یا فروش‌گاه را پیام بدهند.

همزمان وزارت داخله نیز اعلان کرده که مردم در صورت مشاهده احتکار و گران فروشی به شماره ۱۱۹ پولیس تماس بگیرند. مطابق ماده ۸۰۲ کود جزا (شخصی که مرتکب جرم احتکار شود، علاوه بر مصادره مواد احتکار شده، به حبس کوتاه مدت نیز محکوم می‌شود.)

دسته بندی: گزارش‌ها, همه, ویژه برچسب ها:

به اشتراک بگذارید :

مطلب قبل و بعد

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد