امروز یکی از کارگاه های تولیدی ویژه خانم ها در ناحیه نهم شهر هرات از سوی برنامه ی ملی میثاق شهروندی افتتاح و آغاز به کار کرد. محمد عالم فیضی، مسئول برنامه ملی میثاق شهروندی در هرات می گوید که این کارگاه با هزینه بیش از یک میلیون افغانی در بخش تولید ترشی، رب و […]

امروز یکی از کارگاه های تولیدی ویژه خانم ها در ناحیه نهم شهر هرات از سوی برنامه ی ملی میثاق شهروندی افتتاح و آغاز به کار کرد.

محمد عالم فیضی، مسئول برنامه ملی میثاق شهروندی در هرات می گوید که این کارگاه با هزینه بیش از یک میلیون افغانی در بخش تولید ترشی، رب و مربا آغاز بکار کرده و زمینه ی کار برای بیش از ۸۰ خانم فراهم شده است.

او گفت:” پروژه این خانم ها تهیه رب، ترشی و مربا است که با هزینه ۱ میلیون ۳۴۰ هزار افغانی است که چهار تن شان در بخش اداری و ۸۰ شاگرد دارند که در مدت سه ماه آموزش می بینند و بعدآ در بخش تولیدات دست به کار می شوند”.

خانم های که در این کارگاه فعالیت میکنند ابتدا آموزش داده می شوند و بعد برای آنان کار سپرده می شود.

خانم های که در این کارگاه آموزش دیده و دست به کار شده اند هر چند از راه اندازی این پروژه خرسند هستند اما از نبود برنامه های حمایتی از آدرس دولت انتقاد میکنند.

طی سالهای گذشته همواره انتقاد ها از نبود برنامه های حمایتی برای خانم های شاغل و بخصوص بی بضاعت بلند بوده است.

نور احمد حیدری، عضو شورای ولایتی هرات می گوید که دولت تاکنون کمتر نسبت به اشتغال زایی خانم ها توجه داشته و وعده ها جنبه عملی به خود نگرفته است.

او گفت:” متاسفانه طی سالهای اخیر این موضوع در حد شعار باقی مانده و طوری که باید خانم ها در تشکیلات و نظام حضور داشته باشند و همچنان در جامعه بتوانند نقش خود را ایفا کنند نبوده”.

در افغانستان بیشتر خانم ها از استقلالیت مالی برخوردار نیستند اما برای رسیدن به آن تلاش میکنند.

عبدالقیوم افغان، رئیس اداره کار و امور اجتماعی هرات می گوید که در سال پیش رو به منظور کاهش بی کاری و ایجاد شغل برای خانم ها، برنامه هایی روی دست دارند.

او گفت:” در آینده نزدیک، برنامه های که وزارت کار و وزارت خانه های دیگر در هرات دارند و بخصوص در سال ۱۳۹۹ تمرکز و فوکس برنامه ها در قسمت ایجاد شغل و کاهش بیکاری است”.

از ابتدای سال جاری تاکنون چهار کارگاه تولیدی مخصوص بانوان در هرات از سوی برنامه ملی میثاق شهروندی آغاز بکار کرده که زمینه کار را برای صد ها خانم فراهم ساخته است.

دسته بندی: گزارش‌ها, همه, ویژه برچسب ها:

به اشتراک بگذارید :

مطلب قبل و بعد

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد