حالا دیگر افغانستان تنها ۱۲۰ کیلومتر با ویروس کرونا فاصله دارد. مرگ ۵ تن از شهروندان ایران پس از ابتلا به ویروس کرونا و اعلام بسیج عمومی برای مقابله با این ویروس، موج عظیمی از نگرانی ها را بین باشندگان هرات به راه انداخته است. اکنون شهروندان می گویند با توجه به حجم بالای تردد […]

حالا دیگر افغانستان تنها ۱۲۰ کیلومتر با ویروس کرونا فاصله دارد.

مرگ ۵ تن از شهروندان ایران پس از ابتلا به ویروس کرونا و اعلام بسیج عمومی برای مقابله با این ویروس، موج عظیمی از نگرانی ها را بین باشندگان هرات به راه انداخته است.

اکنون شهروندان می گویند با توجه به حجم بالای تردد افغان ها از مرز اسلام قلعه به کشور ایران، کرونا بیخ گوش شان رسیده است.

آنها می گویند ایران با سطح بالایی از رعایت بهداشت و امکانات، نتوانسته مانع ورود کرونا شود، حالا افغانستان چگونه می تواند از پس مهار این ویروس برآید.

“آنها امکانات خوبی داشتند و گرفتار این بیماری شدند؛ ما که هیچی نداریم و این نگران کننده است، باید دولت مرزها را ببندد باید توجه کند و این موضوع را جدی بگیرد. هر روز تقریبا ۳ هزار نفر به ایران میرود و یا از ایران برمیگردد و خطر بیخ گوش ما هست، واقعا نگران هستیم”.

بر اساس آخرین گزارش ها، مواردی از ابتلا به ویروس کرونا در قم، تهران و رشت ایران به ثبت رسیده است.

در بازارهای داخلی هرات قیمت ماسک که روزگاری مشتری نداشت حالا افزایش چشمگیری یافته است.

اداره ی صحت عامه می گوید در اسلام قلعه، تورغندی و میدان هوایی کارمندان صحی شان را گماشته اند و آنها با ابزار مخصوص تب و سابقه ی بیماری افراد چک می کنند.

دکترمیرویس صالحی، مسئول کنترل امراض ساری صحت عامه می گوید ۳۰ بستر در شفاخانه و ۱۵۰ بستر هم در ولسوالی گذره برای نگهداری بیماران احتمالی کرونا در نظر گرفته شده است.

شورای ولایتی می گوید نگرانی شان را با وزارت صحت عامه درمیان گذاشته اند و این وزارت برای شان اطمینان داده که آمادگی همه جانبه دارند.

توریالی طاهری، معاون این شورا می گوید با این هم دادخواهی آنها برای اختصاص امکانات بیشتر در حوزه ی غرب جریان دارد.

همزمان مقام های محلی می گویند که امروز کمیته ی صحی ای تشکیل شده تا به این موضوع به شکل درست آن رسیدگی صورت گیرد.

جیلانی فرهاد، سخنگوی والی هرات می گوید این کمیته قرار است تصامیم بعدی را در مبارزه با ویروس کرونا بگیرد.

پای کرونا تا حال به ۲۶ کشور جهان کشیده شده و لبنان، اسرائیل و فلسطین تازه ترین کشورهایی هستند که نمونه های از این ویروس را به ثبت رسانده اند.

هر چند بازار شایعات در هرات داغ است اما تاکنون هیچ مورد مثبتی در این ولایت به ثبت نرسیده است.

شست‌و‌شوی دست‌ها، پرهیز از روبوسی، پرهیز از دست دادن و عدم تردد در اماکن شلوغ از تدابیری است که برای جلوگیری از شیوع کرونا در کشورها بر آن تاکید می شود.

دسته بندی: گزارش‌ها, همه, ویژه برچسب ها:

به اشتراک بگذارید :

مطلب قبل و بعد

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد