از یک ماه بدینسو فعالیت شبکه های مخابراتی در ولایت بادغیس با محدودیت روبرو شده است. قطع شبکه های مخابراتی؛ موضوع تازه در بادغیس نیست اما از یک ماه بدینسو شرکت های مخابراتی فقط ساعات محدودی دراین ولایت فعالیت دارند. گفته می شود، طالبان با تهدید بر تخریب آنتن های مخابراتی در ساحات تحت تسلط […]

از یک ماه بدینسو فعالیت شبکه های مخابراتی در ولایت بادغیس با محدودیت روبرو شده است.

قطع شبکه های مخابراتی؛ موضوع تازه در بادغیس نیست اما از یک ماه بدینسو شرکت های مخابراتی فقط ساعات محدودی دراین ولایت فعالیت دارند.

گفته می شود، طالبان با تهدید بر تخریب آنتن های مخابراتی در ساحات تحت تسلط شان؛ دسترسی این شهروندان را بر خدمات مخابرات قطع کرده اند.

همزمان برق وارداتی ترکمنستان به قلعه نو نیز به تازگی با انهدام یک پایه ی برق از سوی طالبان قطع شده است.

عبدالله افضلی، معاون شورای ولایتی بادغیس می گوید که طالبان بدنبال شوراندن مردم علیه دولت هستند و دولت اراده ای برای تامین امنیت ندارد.

او می افزاید طالبان برای به نمایش گذاشتن اینکه می توانند این مشکل را ایجاد کنند و سبب نگرانی مردم شوند.

آنتن های مخابراتی خصوصی تنها دوساعت در صبح و دو ساعت در شب در بادغیس فعالیت دارند؛ اما فقط شبکه دولتی سلام توانسته به گونه ی مرتب فعالیت کند.

همواره گفته می شود؛ هدف از این کار طالبان استفاده برای دسترسی بیشتر به ولسوالی های این ولایت است.

اما تحصیل حیدری، سخنگوی پولیس بادغیس می گوید که اوضاع امنیتی در این ولایت رو به بهبود است و مشکلی در این راستا وجود ندارد.

آقای حیدری می گوید که طالبان با انجام این کار نمی توانند امنیت این ولایت را مختل کنند؛ آنان به تجهیزات پیشرفته دست یافته اند میتواند امنیت بادغیس را حفظ کنند.

در همین حال فعالان مدنی وضعیت امنیتی بادغیس را قناعت بخش نمی دانند.

آنان می گویند که در ۵ ولسوالی، به ویژه در بالامرغاب، طالبان حضور دارند و راه های مواصلاتی جوند و بالامرغاب از ده سال بدینسو تحت کنترول این گروه است.

عبدالرزاق صادقی، فعال مدنی در بادغیس می گوید قطع برق و خدمات مخابراتی سبب شده تا برای مردم مشکلات زیادی ببار آید.

وی حکومت محلی را به بی اراده بودن و ضعف مدیریت متهم کرد.

اقای صادقی می گوید که در حال حاضر بیشتر از رسانه ها در این ولایت از فعالیت باز ماندند و همچنان مردم نیز به دلیل مشکلات در شبکه های مخابراتی و برق با چالش ها درگیر هستند.

نجم الدین برهانی، سخنگوی والی بادغیس با رد این اتهامات میگوید که هدف طالبان شوراندن مردم علیه دولت نیست اما به دلیل افزایش حملات هوایی، این گروه قصد دارد به نحوی مانع انجام این عملیات شود.

آقای برهانی گفت که طالبان دیروز (سه شنبه ۲۲ دلو) در منطقه سنگ آتش ولسوالی مقر یک پایه ی برق را نیز منهدم کردند و قرار است این مشکل بزودی رفع شود.

آقای برهانی می گوید که درقسمت قطع والی بادغیس با شرکت برشنا در صحبت هایش خواستار رفع این مشکل شده است.

درهمین حال آقای برهانی می گوید که در بخش وصل شبکه ها مخابراتی خصوصی آنان نمی توانند کاری انجام دهند؛ شرکت های مخابراتی مطابق فرمان ریاست جمهوری از صلاحیت در امور خویش برخوردارند.

قطع برق و خدمات مخابراتی تنها مختص به ولایت بادغیس نیست؛ هم اکنون بسیاری از ولایت های حوزه ی غرب با این محدودیت دست و پنجه نرم میکنند.

در ولایت فراه بیش از ۶ ماه است که شبکه های مخابراتی کمتر فعالیت دارند و در غور نیز وضعیت مشابه حکمفرماست.

با این حال هنوز دولت مرکزی موفق به حل این مشکل در کشور نشده است.

دسته بندی: گزارش‌ها, همه, ویژه برچسب ها:

به اشتراک بگذارید :

مطلب قبل و بعد

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد