قرار است در سال مالی ۹۹ دستکم ۱۵ مرکز صحی در مناطق محروم  و ولسوالی های دور دست هرات ساخته شود. وزیر صحت عامه در سفرش به ولایت هرات می گوید که در تلاش افزایش ارائه ی خدمات صحی، برای مردم در مناطق روستایی اند. فیروز الدین فیروز، وزیر صحت عامه به رادیو معراج می […]

قرار است در سال مالی ۹۹ دستکم ۱۵ مرکز صحی در مناطق محروم  و ولسوالی های دور دست هرات ساخته شود.

وزیر صحت عامه در سفرش به ولایت هرات می گوید که در تلاش افزایش ارائه ی خدمات صحی، برای مردم در مناطق روستایی اند.

فیروز الدین فیروز، وزیر صحت عامه به رادیو معراج می گوید که قرار است این مراکز صحی، با یک ساعت فاصله از یکدیگر ایجاد شوند.

او گفت:” در ولایت هرات بیش از ۱۰۰ مرکز صحی ساخته شده و بخصوص در زمان خود من، طی سالهای گذشته بیش از ۶ مرکز صحی را ایجاد کردیم و این خاص بخاطر این است که دسترسی مردم را در روستا به خدمات صحی فراهم کنیم؛ درست است که نا امنی در ولسوالی شنیدند بعضی وقت سبب این می شود که مراکز صحی مسدود شود و بعضی وقت ها از مراکز صحی مخالفین استفاده میکنند و در مواردی هم تخریب شده، اما حرف اصلی ما این است که مراکز را افزایش دهیم”.

نبود مراکز صحی در مناطق دور دست ولسوالی ها چالشی است که مردم روستا نشین را همواره نگران ساخته است.

عبدالرحیم صالحی، مسئول کمیته پلان های انکشافی شورای ولایتی هرات می گوید که در حال حاضر در ولسوالی ها دسترسی مردم به داکتران کمتر است و نیاز است تا توجه بیشتری در قسمت پلان های صحی صورت گیرد.

او گفت:” در ولسوالی های گلران، کشک کهنه، زیرکوه و فارسی و ولسوالی های دور دست در حقیقت نیروهای صحی بسیار کم داریم و مردم متأسفانه دسترسی به دارو و داکتر ندارند و نیاز است تا خدمات بیشتری در این مناطق ارائه شود”. 

براساس معلومات اداره صحت عامه، دست کم ۱۵ درصد از باشندگان مناطق دور دست هرات به خدمات اولیه صحی دسترسی ندارند و طی سالهای اخیر، تنها ۶۰ مرکز صحی معیاری در ولسوالی ها ساخته شده است.

عبدالقیوم رحیمی، والی هرات بر این باور است که موجودیت مراکز صحی در این ولایت کافی نیست و اداره محلی هم در تلاش گسترش فعالیت های صحی است.

او گفت:” من فکر نمی کنم که خدمات صحی ما کفاف همه نفوس هرات را کند و به این منظور همه کوشش ما این است که بخش صحت را فعال تر بسازیم و مراکز و شفاخانه های جدید بسازیم”.

بنابر آمارها ۱۲۵ مرکز صحی دولتی در شهر و ولسوالی ها وجود دارد که برای مردم خدمات اولیه صحی ارایه میکند.

مسئولان اداره صحت عامه می گویند که در سال مال ۹۷ و ۹۸ در ولسوالی های دور دست ۲۸ مرکز صحی فعال شده است.

دسته بندی: گزارش‌ها, همه, ویژه برچسب ها:

به اشتراک بگذارید :

مطلب قبل و بعد

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد