بی‌نظمی و بد امنی در سطح شهر هرات، نیروهای امنیتی را با اجرای یک نمایش نظامی به خیابان‌ها کشاند. امروز نیروهای امنیتی و دفاعی هرات با برگزاری یک نمایش نظامی و گشت‌وگذار در شهر، خواستند این پیام را  به عوامل بد امنی و بی‌نظمی شهر بدهند که می‌خواهند حتی برای یک مدت کوتاه هم که […]

بی‌نظمی و بد امنی در سطح شهر هرات، نیروهای امنیتی را با اجرای یک نمایش نظامی به خیابان‌ها کشاند.

امروز نیروهای امنیتی و دفاعی هرات با برگزاری یک نمایش نظامی و گشت‌وگذار در شهر، خواستند این پیام را  به عوامل بد امنی و بی‌نظمی شهر بدهند که می‌خواهند حتی برای یک مدت کوتاه هم که شده، نقطه پایانی به این مشکلات بگذارند.

عبدالقیوم رحیمی، والی هرات هدف از برگزاری این نمایش نظامی در سطح شهر را نظم بخشیدن به شهر و محدود ساختن گشت‌وگذار موترهای بدون اسناد اعلام کرد.

بر اساس ابلاغیه شورای نظامی ولایت هرات قرار بود سر از امروز (۱۹ جدی) تردد تمامی وسایط بدون اسناد از موتور سایکل گرفته تا سه‌چرخ و موتر در نواحی ۱۵ گانه شهر هرات منع شود.

امروز اما غلام‌سخی حسینی، مدیر پولیس ترافیک هرات می‌گوید که تقویم عملیاتی شدن منع تردد وسایط بدون اسناد، به شنبه هفته آینده موکول شده است.

آقای حسینی می‌گوید:«از شنبه آینده به مدت یک ماه موترهای ویشی و بدون اسناد حق تردد در ۱۵ ناحیه شهر و اطراف شهر را ندارند.»

به تازگی شورای نظامی هرات در پیوند به منع گشت‌وگذار وسایط نقلیه بدون اسناد، ابلاغیه ۱۲ ماده‌یی را صادر کرده است.

در گذشته‌ نیز چندین بار شورای نظامی هرات اقدام به جمع‌آوری موترهای ویشی و بدون اسناد کرده بود؛ اما این اقدام اما با مخالفت‌ها و ناکامی روبه‌رو شد.

این بار اما والی هرات می‌گوید که واسطه هیچ کسی دست‌گیر نمی‌شود اما وسایط بدون اسناد باید ثبت شوند.

والی هرات افزود:«وسایط هیچ کسی دست‌گیر نمی‌شود. وسایط بدون اسناد چه ویشی و غیر ویشی در مدت یک ماه توقف کنند و نباید از خانه‌ها بیرون شوند. پس از یک ماه موترهای دست افغانستان اول باید اسناد قانونی بگیرند و پس از آن موترهای ویشی اسناد موقت دریافت خواهند کرد.»

این در حالیست که امین‌الله امرخیل، فرمانده پولیس هرات می‌گوید که ۸۰ درصد موارد ناامنی در این ولایت با استفاده از موترسایکل‌ها و وسایط نقلیه بی‌اسناد انجام می‌شود.

روز گذشته شماری از مالکان موترهای بدون اسناد با برگزاری یک گردهم‌آیی اعلام کردند که اجازه توقف موترهای ویشی را نخواهند داد.

این که این بار طرح شورای نظامی هرات چه قدر موفق خواهد بود و نظم را به شهر خواهد آورد، سپری شدن زمان جواب خواهد داد.

دسته بندی: گزارش‌ها, همه, ویژه برچسب ها:

به اشتراک بگذارید :

مطلب قبل و بعد

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد