دومین دور خزانی برنامه واکسین پولیو در هرات آغاز شد. قرار است، ۶۵۴ هزار ۵۸۰  کودک زیر پنج سال، در این ولایت، واکسین دریافت کنند. عبدالحکیم تمنا، رئیس اداره صحت عامه هرات اما می گوید که در دور اول این برنامه دست کم ۲۰ درصد از کودکان در ولسوالی شنیدند واکسن دریافت نکرده اند. او […]

دومین دور خزانی برنامه واکسین پولیو در هرات آغاز شد.

قرار است، ۶۵۴ هزار ۵۸۰  کودک زیر پنج سال، در این ولایت، واکسین دریافت کنند.

عبدالحکیم تمنا، رئیس اداره صحت عامه هرات اما می گوید که در دور اول این برنامه دست کم ۲۰ درصد از کودکان در ولسوالی شنیدند واکسن دریافت نکرده اند.

او می گوید که گروه طالبان از برنامه “خانه به خانه” در این ولسوالی جلوگیری کرده است.

او گفت:” بیش از ۶۵۴ هزار ۵۸۰ تن از کودکان هدف ما است که در کمپاین ماه گذشته ۸۰ درصد پوشش دادیم و تلاش میکنیم این رقم را بالا تر برسانیم، به دلیل همین مشکلاتی که در بعضی مناطق خانه به خانه تطبیق نمی شود ممکن است به هدف کمتر برسیم و با حمایت مردم، روحانیون و بزرگان، امیدواریم بیشتر از تعدادی که در ماه گذشته واکسن کردیم واکسن کنیم”.

برنامه واکسین پولیو به گونه خانه به خانه توسط تیم های صحی اداره صحت عامه اجرایی می شود.

توریالی طاهری، عضو شورای ولایتی هرات می گوید که این موضوع بیشتر در مناطق نا امن رخ داده است و گروه طالبان نمیخواهند که برنامه واکسن کودکان در مناطق شان تطبیق شود.

او گفت:” طالبان نمیخواهند که هم اطفال خود و هم اطفال همسایه های خود در مناطق نا امن واکسن شود آنها احساس مسئولیت انسانی، اسلامی و بشری ندارند و میخواهند که این اطفال بدون واکسن بمانند”.

هر کودک زیر ۵ سال باید از چهار دوره ی واکسین پولیو مستفید شود.

در دور اول برنامه واکسن پولیو ۸۰ درصد از کودکان قطره واکسن را دریافت کرده اند.

محمد داود هاشمی، معاون والی هرات می گوید که در این دور آمادگی های بیشتری صورت گرفته و این برنامه قوی تر تطبیق خواهد شد.

او گفت:” آمادگی های بیشتری صورت گرفته هم از نظر تخنیکی و اجتماعی صحبت شده که تمام مردم و علما سر این کار کنند و جلسات محو پولیو در مقر مقام ولایت گرفته می شود و این از طرف اداره ارشاد حج و اوقاف علما، بزرگان، مدارس، مکاتب و دانشگاه ها این آگاهی دهی شده و این بار با اراده قوی تر حرکت میکنیم”.

برنامه واکسین پولیو برای پنج روز توسط تیم های سیار اداره صحت عامه، در نقاط مختلف هرات و ولسوالی ها اجرا خواهد شد.

مسئولان اداره ارشاد حج و اوقاف هرات هم می گویند که قبل از شروع این برنامه، توسط ۶۶ تن از مبلغین، برای شهروندان و باشندگان ولسوالی ها آگاهی دهی صورت گرفته است.

دسته بندی: گزارش‌ها, همه, ویژه برچسب ها:

به اشتراک بگذارید :

مطلب قبل و بعد

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد