سه سال پیش فرهاد نیایش، شهردار سابق هرات، کار ساخت چوک های داخل شهر را با سرمایه گذاری شرکت های تجاری آغاز کرد. چوک های سینما، گلها، بکرآباد، درب ملک، درب خوش، درب عراق و چهاراهی مستوفیت از جمله چوک های است که بعد از ساخته شدن، با انتقاد شهروندان و مسئولان مدیریت ترافیک روبرو […]

سه سال پیش فرهاد نیایش، شهردار سابق هرات، کار ساخت چوک های داخل شهر را با سرمایه گذاری شرکت های تجاری آغاز کرد.

چوک های سینما، گلها، بکرآباد، درب ملک، درب خوش، درب عراق و چهاراهی مستوفیت از جمله چوک های است که بعد از ساخته شدن، با انتقاد شهروندان و مسئولان مدیریت ترافیک روبرو شدند.

شهروندان هرات می گویند که این چوک ها با پهنای زیاد، منجر به شلوغی جاده ها و وقوع رویدادهای ترافیکی شده است.

جاده های هرات روزانه میزبان دستکم ۳۵۰ هزار وسایط نقلیه است.

کنترول تمام خیابان ها آن هم توسط ۹۲ مامور ترافیک کاریست سخت و دشوار!

غلام سخی حسینی، مدیر ترافیک هرات می گوید که اگر شهرداری اقدامی برای برداشتند چوک های داخل شهر نکند ازدحام ترافیکی در خیابان ها بیشتر خواهد شد.

همزمان شهرداری هرات هم از غیر معیاری بودن چوک های ساخته شده سخن می زند اما می گوید که در حال حاضر طرح جایگزینی وجود ندارند.

غلام حضرت مشفق، شهردار هرات به رادیو معراج می گوید که جدا از چوک های ساخته شده، قرار است ۸ چوک جدید به گونه معیاری ساخته شود.

او میگوید هزینه ی هر چوک دستکم ۲ تا ۳ میلیون افغانی است.

او گفت:” چوک های که قبلآ در شهر هرات ساخته شده، هزینه بسیار زیادی شده و جمع کردن شان هم مشکل است و باید که هزینه شود تا دوباره این چوک ها ساخته شود و باید بگویم که در تمام دنیا چوک ها از بین رفته اما چهارراهی ساخته می شود؛ اما این استندرد ها و معیار ها در شهر هرات فعلآ موجود نیست و ما در تلاش نزدیک شدن به معیار ها هستیم که چهارراهی آماده کنیم و تقریبآ ۸ چوک است که تحت پلان ساخت است”.

موجودیت چوک های داخل شهر آنهم با وسعت زیاد، در کنار شلوغی جاده ها، گاهی منجر به وقوع رویدادهای ترافیکی و برخوردهای فیزیکی میان رانندگان نیز شده است.

گفتنیست که از ابتدای سال جاری تاکنون  بیش از ۶ هزار  نفر در هرات به دلیل وقوع رویدادهای ترافیکی به شفاخانه حوزوی انتقال داده شده اند که از این میان ۳۲ جان باختند.

دسته بندی: گزارش‌ها, همه, ویژه برچسب ها:

به اشتراک بگذارید :

مطلب قبل و بعد

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد