مسوولان ولسوالی گذره ولایت هرات می‎گویند کار احداث پروژه‌ی کانال آبی این ولسوالی که از آغاز آن دوسال می‌گذرد، تاهنوز تکمیل نشده است. ولسوالی گذره از جمله ولسوالی‌های درجه یک و دروازه‌ای شهر هرات به‌شمار می‌رود. قول‌اردوی ۲۰۷ ظفر، شهرک صنعتی و میدان هوایی جزء مکان‌های مهم شهر هرات به‌شمار می‌رود که ولسوالی گذره این […]

مسوولان ولسوالی گذره ولایت هرات می‎گویند کار احداث پروژه‌ی کانال آبی این ولسوالی که از آغاز آن دوسال می‌گذرد، تاهنوز تکمیل نشده است.

ولسوالی گذره از جمله ولسوالی‌های درجه یک و دروازه‌ای شهر هرات به‌شمار می‌رود.

قول‌اردوی ۲۰۷ ظفر، شهرک صنعتی و میدان هوایی جزء مکان‌های مهم شهر هرات به‌شمار می‌رود که ولسوالی گذره این مکان‎ها را در خود جای داده است.

اما مسئولان ولسوالی گذره  از کندی کار احداث پروژه کانال آبی این ولسوالی شاکی اند.

شیرآغا سروری ولسوال گذره هرات، مشکل اساسی مردم این ولسوالی را کمبود آب عنوان می‌کند و می‌گوید شرکت که کار ساخت پروژه کانال آب را بر عهده داشت، نتوانسته کار آن را تکمیل کند.

او می‎گوید “مشکل اساسی مردم گذره از ناحیه آب است که کانال گذره از مدت دوسال بدینسو به شرکت حکمت خلیل رضایی داده شده بود، بدبختانه تا به حال پروژه‎ها به شکل خوب پیش نرفته است، چون عواید بیشتر مردم گذره از ساحات زراعتی بدست میاید؛ اگر کانال آب تکمیل شود، مشکل عمدۀ مردم حل خواهند شد”.

به گفته‌ی آقای سروری نارسایی و عدم دسترسی دهقانان به آب سبب کاهش سطح محصولات و عواید آنان می‌گردد.

او علت کندی کار احداث این کانال را، مدیریت ضعیف مدیران و استخدام افراد غیر مسلکی و بی‌تجربه عنوان می‌کند.

وی می‎گوید “افراد ورزیده و لایق که توانایی مدیریت این کار را داشته باشد، در این شرکت وجود ندارد و افرادی استخدام می‌شود که تجارب کافی ندارند”.

با این حال آقای سروری می‌گوید این ولسوالی طی پیشنهادی از اداره محلی خواسته تا با وارد کردن فشار بر شرکت مربوطه، افراد متخصص را استخدام نمایند تا هر چه زودتر کار احداث این کانال تکمیل شود.

از سوی دیگر سه تراز دیگر آبی این ولسوالی که شامل تراز خواجه نور، ساحه پل مالان و کانال محله است تاکنون تکمیل نشده است.

قرار بود کار این پروژه‌ها تا دهم ماه حمل تکمیل شود.

در همین حال جیلانی فرهاد سخنگوی والی هرات می‌گوید که عوامل این مشکل از سوی اداره محلی بررسی شده و اقدامات لازم انجام خواهد شد.

وی می‎گوید “مشکلات و کم‎کاری‎های که در ولسوالی‌های وجود دارد، ما در این مورد اقدامات جدی انجام می‎دهیم و در این بخش هم ما بررسی می‎نماییم و مشکلات را حل خواهیم کرد”.

این در حالی است که کمبود آب در این ولسوالی  سبب شده تا حاصلات زراعتی و باغداری، با کاهش محصول و درآمد رو برو شود.

ولسوالی گذره دارای ۲هزار کیلومتر مربع مساحت بوده و ۳۲۵ روستای رسمی و غیر رسمی دارد.

نفوس این ولسولی به ۴۰۰ هزار نفر می‌رسد

دسته بندی: اجتماعی, سیاسی, همه, ویژه برچسب ها:

به اشتراک بگذارید :

مطلب قبل و بعد

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد