شب گذشته گروه طالبان به قصد تصرف ولسوالی اوبه هرات، حمله تهاجمی انجام داده اند که در نتیجه ۶ تن از نیروهای امنیتی و دفاعی کشته و ۳ تن دیگر زخمی شده اند. همزمان عبدالقیوم رحیمی، والی هرات امروز در یک نشست خبری از کشته شدن ۵۰ عضو گروه طالبان در ولسوالی اوبه خبر داده […]

شب گذشته گروه طالبان به قصد تصرف ولسوالی اوبه هرات، حمله تهاجمی انجام داده اند که در نتیجه ۶ تن از نیروهای امنیتی و دفاعی کشته و ۳ تن دیگر زخمی شده اند.

همزمان عبدالقیوم رحیمی، والی هرات امروز در یک نشست خبری از کشته شدن ۵۰ عضو گروه طالبان در ولسوالی اوبه خبر داده است.

آقای رحیمی میگوید که در این عملیات دست کم ۴۷ عضو دیگر این گروه زخمی شده اند.

او گفت:” تحرکات دشمن در اوبه دیشب بوده که با تلفات بسیار سنگین مواجه شدند و سه تن از فرماندهان شان کشته شده است و زیاد تر از ۱۰۰ نفر از خط محاربه بیرون شدند که نصف شان کشته و نصف شان هم زخمی است”.

ناامنی در ولسوالی های شمال هرات، اعضای شورای ولایتی را نیز نگران ساخته است.

توریالی طاهری، معاون شورای ولایتی هرات، امنیت ولسوالی ها را نامناسب میخواند و می گوید که ماشین جنگی گروه طالبان نسبت به گذشته فعال تر شده است.

او گفت:” وضعیت امنیتی ولسوالی های شمال، جنوب و شرق خراب است و خوب نیست؛ از یک طرف در آستانه انتخابات قرار داریم و از یک طرف طالبان ماشین های جنگی خود را فعال ساخته اند که همه روزه مردم بی دفاع و نظامی کشته می شوند”.

اما این نگرانی ها تنها نزد اعضای شورای ولایتی هرات نیست؛ بلکه باشندگان ولسوالی های هرات و بخصوص ولسوالی اوبه نگران اوضاع امنیتی مناطق شان هستند.

آنان ادعا میکنند که اعضای گروه طالبان شب هنگام تا نزدیکی بازار ولسوالی اوبه پیش روی دارند.

با این حال مسئولان محلی هرات می گویند که هم اکنون در شماری از ولسوالی های هرات عملیات ها به منظور پاک سازی گروه طالبان جریان دارد.

عبدالقیوم رحیمی، والی هرات می گوید که تمام مناطق این ولایت زیر پوشش نیروهای امنیتی قرار دارد و افراد کلیدی گروه طالبان زیر نظر آنان است.

او گفت:” عملیات های که در جریان است در ولسوالی های رباط سنگی و شیندند است و همه مناطق هرات زیر پوشش نیروهای هوایی است و تحرک دشمن و بخصوص فرماندهان و افراد مهم شان زیر نظر است و در هر نقطه که برابر شود هدف قرار می دهیم”.

صحبت از ناامنی ها در هرات در حالی بالا می‌آید که مسئولان محلی این ولایت می گویند در یک هفته گذشته ۱۰ تن از افراد کلیدی و فرماندهان گروه طالبان در ولسوالی های گلران و اوبه کشته شده اند و ملا غلام نبی، ولسوال نظامی طالبان در ولسوالی ادرسکن دستگیر شده است.

با همه ی اینها امسال تحرک گروه طالبان در حوزه ی غرب و شمال افغانستان نسبت به سالهای گذشته افزایش یافته است.

دسته بندی: گزارش‌ها, همه, ویژه برچسب ها:

به اشتراک بگذارید :

مطلب قبل و بعد

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد