شهروندان هرات پس از حمله چهار شنبه شب طالبان به ولسوالی اوبه و افزایش نا امنی ها در این ولایت، نگران امنیت برگزاری انتخابات هستند. به باور شهروندان ناامنی در برخی از ولسوالی های هرات نگران کننده است و باید حکومت برای تامین امنیت، تدابیر جدی را روی دست بگیرد. شهروندان می گویند که عملیات […]

شهروندان هرات پس از حمله چهار شنبه شب طالبان به ولسوالی اوبه و افزایش نا امنی ها در این ولایت، نگران امنیت برگزاری انتخابات هستند.

به باور شهروندان ناامنی در برخی از ولسوالی های هرات نگران کننده است و باید حکومت برای تامین امنیت، تدابیر جدی را روی دست بگیرد.

شهروندان می گویند که عملیات های مقطعی کار ساز نیست و باید عملیات های دوامدار پاک سازی انجام شود.

میرویس آرام یکی از شهروندان هرات می گوید: امنیت شهروندان در شهر تامین نیست، اگر خارج از شهر سفر کنیم احساس نا امنی می کنیم.

حسن شریفی یکی دیگر از شهروندان هرات میگوید: عملیات های که از سوی نیروهای امنیتی انجام می شود، مقطعی است. هیچ فرد حاضر نیست بخاطر یک رای جانش را از دست دهد. ما خواهان پایداری عملیات ها هستیم.

این درحالی است که عملیات های که در آن نیروهای کوماندو و نیروهای هوایی حضور دارند در ولسوالی ها، تلفات سنگینی را بر طالبان وارد کرده است.

عبدالقیوم رحیمی، والی هرات در کنفرانس خبری  امروز پنجشنبه بیان داشت که با برگزاری این چنین عملیات ها، به جز ولسوالی زیرکوه، شرایط برای برگزاری انتخابات در تمام ولسوالی ها مساعد است.

او افزود که همین اکنون عملیات در ولسوالی رباط سنگی جریان دارد.

صحبت در مورد افزایش ناامنی ها و نگرانی از برگزاری انتخابات، در حالی به میان می آید که روز گذشته کمیسیون انتخابات هرات نیز از موجودیت تهدیدات در ۸ ولسوالی این ولایت ابراز نگرانی کرد.

داود صدیق زاد، رئیس کمیسیون انتخابات گفت:” هشت ولسوالی فرسی، گلران، اوبه، چشت، زاول، زیر کوه، پشت کوه، شیندند و کوه زور در فهرست ناامن ترین مناطق قرار دارند”.

نگرانی از نبود امنیت کافی برای برگزاری انتخابات، در کنار نتیجه گفتگوی های صلح و تاثیر آن بر انتخابات از دغدغه های دیگر شهروندان است.

این درحالی که میزان حملات تروریستی بر تمامی ولایات کشور شدت یافته است.

دسته بندی: گزارش‌ها, همه, ویژه برچسب ها:

به اشتراک بگذارید :

مطلب قبل و بعد

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد