ولسوالی شیندند از جمله مناطق استراتیژیک اما نا امن هرات است که همواره شاهد درگیری‌های میان خودی طالبان و مخالفان دولت با نیروهای امنیتی بوده است. نا امنی و حضور گسترده مخالفان دولت، عرضه‌ی خدمات در عرصه‌های مختلف از قبیل معارف، صحت و زراعت را به چالش مواجه ساخته است. حکمت الله حکمت ولسوال شیندند […]

ولسوالی شیندند از جمله مناطق استراتیژیک اما نا امن هرات است که همواره شاهد درگیری‌های میان خودی طالبان و مخالفان دولت با نیروهای امنیتی بوده است.

نا امنی و حضور گسترده مخالفان دولت، عرضه‌ی خدمات در عرصه‌های مختلف از قبیل معارف، صحت و زراعت را به چالش مواجه ساخته است.

حکمت الله حکمت ولسوال شیندند هرات می‌گوید؛ اداره صحت عامه در این ولسوالی خدمات درمانی لازم را عرضه نکرده است.

او می‌گوید “وزارت صحت عامه بنابر غفلت و سهل انگاری، رسیدگی نمی‌کند و به همین خاطر چندین بار به ریاست صحت عامه مکتبوب دادیم و باید به شفاخانه‌ها رسیدگی نماید”.

شیندند یکی از بزرگ‌ترین و پرجمعیت‌ترین ولسوالی‌های کشور است که مساحت این ولسوالی از ولایت‌هایی چون پنجشیر و خوست بزرگ‌تر است.

به گفته‌‎ی مسئولان صحت عامه‌ی هرات؛ این ولسوالی دارای یک شفاخانه ۵۰ بستر دولتی و ۱۵ کلینیک خصوصی است.

عبدالحکیم تمنا ،رئیس اداره صحت عامه هرات می‌گوید که در حال حاضر داکتر بخش ام دی و جراح در آن مرکز درمانی موجود است.

آقای تمنا می‌گوید که کمیته تخنیکی اداره صحت در حال تحلیل وضعیت صحی شهر و ولسوالی‌های هرات است.

وی افزود پس از تحقیق تخنیکی و جمع آوری معلومات از مناطق مختلف، پلان برای سال ۱۳۹۶ساخته می‌شود که نتایج آن تا ده روز دیگر مشخص خواهد شد.

در همین حال، مقامات اداره محلی سعی دارند در کنار رسیدگی به دیگر چالش‌ها در این ولسوالی، کیفیت خدمات درمانی را نیز ارتقا دهند.

جیلانی فرهاد سخنگوی والی هرات می‌گوید که اداره محلی نارسایی‌ها و شکایات این ولسوالی را بررسی و سپس رسیدگی می‌کند.

او می‎گوید: “با وجود برخی چالش‌ها در ولسوالی شیندند ولایت هرات، اداره محلی کوشش دارد تا کیفیت مرکز درمانی را ارتقا دهد و به شکایات رسیدگی نماید”.

در همین حال آگاهان امور معتقد اند که عدم برقراری ارتباط  و تعامل دولت با مردم ولسوالی شیندند، سبب شده که آن ولسوالی به میدان تاخت و تاز مخالفان مسلح مبدل شود و اکنون این بی‌توجهی منجر به قطع امید اهالی شیندند نیز شده است.

گزارشگر: قدرت الله حمیدی

ویراستار: محمد احمدی

دسته بندی: اجتماعی, گزارش‌ها, همه برچسب ها:

به اشتراک بگذارید :

مطلب قبل و بعد

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد