شمار قربانیان بیماری “تب خون دهنده” در هرات افزایش یافته است. محمد عارف جلالی، سر طبیب شفاخانه حوزوی هرات می گوید که از ابتدای سال جاری تاکنون حدود ۷۵ تن از اثر این بیماری به این مرکز درمانی انتقال داده شده اند. او گفت که دستکم ۶ تن از این بیماران جان شان را از […]

شمار قربانیان بیماری “تب خون دهنده” در هرات افزایش یافته است.

محمد عارف جلالی، سر طبیب شفاخانه حوزوی هرات می گوید که از ابتدای سال جاری تاکنون حدود ۷۵ تن از اثر این بیماری به این مرکز درمانی انتقال داده شده اند.

او گفت که دستکم ۶ تن از این بیماران جان شان را از دست داده اند.

گرمای روز افزون هوا، مراعات نکردن نکات صحی هنگام ذبح مواشی، خوابیدن با مواشی و تلاش برای ازبین بردن کنه با دست، مواردی اند که این بیماری را تشدید بخشیده است.

سردرد شدید، تب و اسهال از علائم اولیه ی این بیماری است.

مسئولان صحت حیوانی در هرات می گویند که بیماری “تب خون دهنده” بیشتر در ۸  ولسوالی از جمله انجیل، گذره، پشتون زرغون، زنده جان، کهسان، ادرسکن رباط سنگی و کرخ مشاهده می شود.

مسئول بخش صحت حیوانی هم از راه اندازی برنامه های به منظور از بین بردن کنه در ولسوالی ها خبر می دهد.

سید معصوم سادات، مسئول بخش صحت حیوانی هرات می گوید که تا اکنون برای ۴۵۰۰ راس گاو، ۱۵ هزار گوسفند و در دست کم ۴ هزار طویله خانه،  داروی ضد کنه را تطبیق کرده اند.

او می گوید که قرار است بعد از عید قربان برنامه ی تطبیق داروی ضد کنه به منظور از بین بردن آن در هرات تطبیق شود.

اولین واقعه از بیماری تب خون دهنده در سال ۲۰۰۰ در ولسوالی گلران هرات به ثبت رسید، گرچه در سال های اخیر واقعاتی هرچند انگشت شمار در ولایات دیگر نیز مشاهده شده اما در این میان هرات بیشترین آمار مبتلایان به بیماری تب خون دهنده را دارد.

دسته بندی: گزارش‌ها, همه, ویژه برچسب ها:

به اشتراک بگذارید :

مطلب قبل و بعد

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد