“مجمع مردمی هرات” میگوید که جرایم جنایی شامل، قتل، چاقو خوردگی، لت و کوب و نا امنی در شهر هرات افزایش یافته اما حکومت و ارگان های مربوطه برای حل این مشکل اقدام نکرده اند. نثار احمد مصدق، رییس این مجمع می گوید شماری از گروه های مسلح غیر مسئول در اطراف شهر مسکن گزیده […]

“مجمع مردمی هرات” میگوید که جرایم جنایی شامل، قتل، چاقو خوردگی، لت و کوب و نا امنی در شهر هرات افزایش یافته اما حکومت و ارگان های مربوطه برای حل این مشکل اقدام نکرده اند.

نثار احمد مصدق، رییس این مجمع می گوید شماری از گروه های مسلح غیر مسئول در اطراف شهر مسکن گزیده اند و تلاش دارند که اوضاع امنیتی شهر هرات را برهم زنند.

او می گوید در صورتی که ارگان های مربوطه اقدامی نکنند و به شکایت های مردمی رسیدگی نشود؛ آنها با تجمع گسترده تری دادخواهی شان را ادامه خواهند داد.

“افرادی تحت هر عنوانی که هست با لباس غیر نظامی، یا لباس های محلی در اطراف هرات با موتر و مسلح هستند و ادعا می کنند که در اطراف هرات یا پایگاه می سازند یا پوسته می سازند، پیدا شدن افراد مسلح و یا جابجایی افراد مسلح از سوی ریاست امنیت ملی و یا ارگان های دیگر درد سر ساز است و مردم این خطر را درک می کنند. پلان ها و طرح هایی که به فکر آینده ی هرات ولی به نفع بیگانگان گرفته میشد قطعه برای مردم هرات مشکل ساز میشه و سبب قتل، دزدی و نا امنی در هرات می شود”.

بر اساس آمار هرات آمبولانس از شروع سال تاکنون بیش از ۲۵۰ مورد واقعه ی مردمی خوردگی، بیش از ۹۰۰ واقعه ی چاقو خوردگی و اضافه از ۲۰۰۰ مورد لت و کوب در این بخش به ثبت رسیده است.

محمد ابراهیم محمدی، مسوول هرات آمبولانس می گوید روزانه بین ۵ تا ۱۰ مورد واقعات لت و کوب و چاقو خوردگی اتفاق می افتد.

او می گوید در جریان چهار ماه اول سال، بیش از ۳۰ تن جان خود را ازدست داده اند.

همزمان شماری از تاجران می گویند که ناامنی ها سبب شده تا شمار زیادی از شهروندان سرمایه شان را از کشور خارج سازند.

عبدالله دشتی، رییس شورای صرافان هرات می گوید آدم ربایی ها افزایش یافته و از دست پولیس هم کار چندانی ساخته نیست.

“هر روز مردم یا شاهد اختطاف اند یا اینکه کسی از دست اختطاف گران رها میشود، اینها که عادی نیست مردم مجبور می شوند برای رهایی عزیزان شان پول بدهند. به پولیس که می گوییم می گویند پیگیری می کنند اما در نهایت هیچ کاری انجام نمی دهند”.

پیش از این نیز اعتراض هایی مبنی برافزایش آدم ربایی و جرایم جنایی علیه عملکرد پولیس راه اندازی شده بود.

پولیس اما می گوید اکثر پرونده های جرایم جنایی خانوادگی ست و خانواده ها کمتر مایل اند آن را با نیروهای امنیتی شریک سازند.

فرزاد فروتن، سرپرست بخش مطبوعاتی پلیس هرات می گوید در جریان ۴ ماه امسال نزد آنها ۵۰ قضیه به ثبت رسیده که در حال طی مراحل است.

پلیس هرات پیش از این گفته بود که از ابتدای سال تاکنون بر اثر درگیری های لفظی و چاقو کشی، ۶۰ تن را دستگیر کرده اند.

دسته بندی: گزارش‌ها, همه, ویژه برچسب ها:

به اشتراک بگذارید :

مطلب قبل و بعد

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد