امروز کارزار های انتخاباتی میان ۱۸ نامزد انتخابات ریاست جمهوری آغاز شد. داود صدیق زاد، رئیس کمیسیون انتخابات هرات می گوید که بر اساس قانون، نامزدان ریاست جمهوری ۶۰ روز فرصت دارند تا مبارزات انتخاباتی خود را پیش ببرند. او گفت:” امروز کمپاین مبارزات انتخاباتی ۱۸ کاندید ریاست جمهوری شروع شده این برای مدت دوماه […]

امروز کارزار های انتخاباتی میان ۱۸ نامزد انتخابات ریاست جمهوری آغاز شد.

داود صدیق زاد، رئیس کمیسیون انتخابات هرات می گوید که بر اساس قانون، نامزدان ریاست جمهوری ۶۰ روز فرصت دارند تا مبارزات انتخاباتی خود را پیش ببرند.

او گفت:” امروز کمپاین مبارزات انتخاباتی ۱۸ کاندید ریاست جمهوری شروع شده این برای مدت دوماه (۶۰)روز دوام میکند که تا تاریخ ۳ میزان است و ۴۸ ساعت پیش از انتخابات این کمپاین خاتمه می یابد و ۴۸ ساعت دوره خاموشی است”.

اما یکی از نگرانی های که در انتخابات های گذشته هم نزد شهروندان وجود داشت نصب پوسترها و عکسهای نامزدان در اماکن شخصی، تجارتی و نمای شهر است.

شهروندان با ابراز خرسندی از آغاز این پروسه، از کمیسیون شکایات انتخاباتی خواستار جلوگیری این موارد در مکان های منع شده هستند.

اشرف وحدت، مسئول کمیسیون شکایات انتخاباتی هرات می گوید که هرگاه از سوی شهروندان و افراد شکایتی مبنی بر نصب پوستر ها به آنان برسد، به عنوان تخطی انتخاباتی ثبت می شود.

او می گوید که جریمه هم برای افراد خاطی از ۵ هزار تا ۱۵۰ هزار افغانی در نظر گرفته شده است.

او گفت:” اگر احیانا موضوعی باشد که از جمله تخطی ها به حساب بیاید طبیعی است که ابتدا به توسعه و اخطار کفایت میکند اما در صورتی که تخلف و ارتکاب جرایم انتخاباتی باشد، تنها توصیه و اخطار کفایت نمیکند و مواردی که در قانون پیش بینی شده تطبیق می شود”.

سقف تعیین شده هزینه کارزار های انتخاباتی نامزدان ریاست جمهوری در مقایسه با انتخابات پیشین سال ۲۰۱۴ افزایش بیش از ۴۴ برابر را نشان می‌ دهد.

هزینه دو ماه کارزار انتخاباتی برای هر نامزد حدود ۴۴۲ میلیون افغانی تعیین شده در حالیکه این رقم در انتخابات پیشین ریاست جمهوری حدود ۱۰ میلیون افغانی اعلام شده بود.

براساس آمار کمیسیون انتخابات افغانستان در کل ۹٫۶ میلیون نفر برای انتخابات پیش‌رو ثبت نام کرده‌اند

دسته بندی: گزارش‌ها, همه, ویژه برچسب ها:

به اشتراک بگذارید :

مطلب قبل و بعد

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد