همزمان با آغاز برنامه ی جمع آوری معتادان از سوی اداره ی مبارزه با مواد مخدر، امروز ۱۲۰ تن از افراد آغشته به مواد مخدر در هرات جمع آوری شدند. سید محمد سادات، رئیس اداره مبارزه با مواد مخدر هرات می گوید که در این پروسه افراد بی سرپناه  جمع آوری و بعد از درمان […]

همزمان با آغاز برنامه ی جمع آوری معتادان از سوی اداره ی مبارزه با مواد مخدر، امروز ۱۲۰ تن از افراد آغشته به مواد مخدر در هرات جمع آوری شدند.

سید محمد سادات، رئیس اداره مبارزه با مواد مخدر هرات می گوید که در این پروسه افراد بی سرپناه  جمع آوری و بعد از درمان به مناطق شان انتقال داده خواهند شد.

او گفت:” ما معتادین بی سرپناه را جمع آوری میکنیم، هدف ما این است که بعد از بهبود نسبی وضعیت صحی شان به ولایت های مربوطه شان روان میشوند”.

بر اساس معلومات، ۸۰ درصد افراد آغشته به مواد مخدر اهل هرات نیستند.

افرادی که امروز جمع آوری شده اند از آغاز درمان خود خرسند به نظر می رسند و از دولت میخواهند که به گونه معیاری آنان را ترک دهد.

اما آنچه که تاکنون چالش بزرگی سد راه هرات قرار گرفته، نبود شفاخانه معیاری ترک اعتیاد است.

با این حال آقای سادات می گوید که قرار است در آینده نزدیک یک شفاخانه معیاری برای ترک افراد آغشته به مواد مخدر در هرات ساخته شود.

او گفت:” پلان های که اداره مبارزه با مواد مخدر و اداره صحت عامه دارد ایجاد یک مرکز درمانی دایمی دولتی است و طوریکه ما معلومات گرفتیم در سال ۱۳۹۸ شامل بودجه انکشافی شده است”.

از سوی هم مسئولان اداره محلی هرات می گویند که شکایت ها از وجود این افراد در داخل شهر مبنی بر ایجاد مشکلات و بخصوص موضوعات جنایی بلند است.

محمد داود هاشمی، معاون مالی و اداری والی هرات می گوید که پروسه جمع آوری افراد آغشته به مواد مخدر همچنان ادامه خواهد داشت و از تجار و نهاد های خیریه هم خواستار همکاری شد.

او گفت:” نهاد های خیریه، تجار، اتحادیه صرافان، نفت، گاز و اتحادیه پیشه وران همیشه شکایت داشتند که موجودیت این تعداد مریض در سطح شهر باعث نا امنی و ایجاد مشکلات برای عبور و مرور و سد معبر و دیگر مشکلات می شود، لذا امروز ما شروع کردیم تا با حمایت این نهادها معتادان را جمع آوری کنیم”.

بر اساس آمار اداره ی مبارزه با مواد مخدر، حدود ۷۰ هزار معتاد در هرات به سر می برند.

رقمی که ۱۳ درصد شان را زنان و هفت درصد شان را کودکان تشکیل می دهند.

اما تنها ۳۵۰ بستر برای درمان این بیماران در هرات وجود دارد که جوابگوی این رقم درشت نیست.وری و و

دسته بندی: گزارش‌ها, همه, ویژه برچسب ها:

به اشتراک بگذارید :

مطلب قبل و بعد

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد