امروز سنگ تهداب مکتب دخترانه پروفسور سکینه یعقوبی در قریه ی “جغاره” واقع در ولسوالی انجیل هرات به زمین گذاشته شد. هزینه ی ساخت این مکتب ۱۳۰ هزار دالر آمریکایی است. علی اکبر زرین، معاون پروفسور سکینه یعقوبی و رئیس اجرایی انستیتوت آموزشی افغانAIL”   ” می گوید که قرار است این مکتب ظرف ۶ ماه […]

امروز سنگ تهداب مکتب دخترانه پروفسور سکینه یعقوبی در قریه ی “جغاره” واقع در ولسوالی انجیل هرات به زمین گذاشته شد.

هزینه ی ساخت این مکتب ۱۳۰ هزار دالر آمریکایی است.

علی اکبر زرین، معاون پروفسور سکینه یعقوبی و رئیس اجرایی انستیتوت آموزشی افغانAIL”   ” می گوید که قرار است این مکتب ظرف ۶ ماه آینده به پایه ی اکمال برسد.

او گفت:” ۱۵۰۰ دانش آموز در آینده ی نزدیک در این مکتب مصروف تعلیم خواهند شد و در کنار این، لابراتوار های مجهز از جمله، فیزیک، کیمیا و بیولوژی و اتاق های کنفرانس و سالون های بزرگ، محیط آموزشی، بازی و فضای سبز در این مکتب در نظر گرفته شده است”.

زمین این مکتب از سوی باشندگان قریه جغاره با زیر بنای یک هزار متر مربع اهدا شده است.

باشندگان قریه جغاره از ایجاد این مکتب دخترانه خرسند هستند و می گویند که در حال حاضر مکاتب دخترانه فاصله زیادی از این قریه دارد و رفت و آمد برای فرزندان شان مشکل است.

کمبود ساختمان مکاتب در ولسوالی ها از جمله چالش های عمده سد راه معارف هرات به شمار می رود.

مهدی حدید، عضو شورای ولایتی هرات ساخت این مکتب را به فال نیک گرفته و می گوید مکاتب پروفسور سکینه یعقوبی، از نظر کمی و کیفی دارای معیارهای خوبی است.

او گفت:”  چیزی که مهم است و ما توجه داریم کیفیت معارف و مکاتب است، شاید ما مکتب داشته باشیم ولی کیفیت لازمه را نداشته باشد، ولی مکاتبی که از آدرس دفتر” ail” و از سوی افراد خیری مانند خانم یعقوبی ایجاد شده از نظر کیفی بسیار خوب هستند”.

پروفسور سکینه یعقوبی، طی سالهای اخیر در کنار ایجاد مکاتب خصوصی، چندین مرکز آموزشی و آمادگی را نیز ایجاد کرده که کمک شایانی در عرصه پیشرفت علم و دانش است.

زینب سروری، معاون مالی و ادرای اداره معارف هرات می گوید که تاکنون با مکاتب خانم یعقوبی همکار بوده اند و با ساخت این مکتب در قسمت های مختلف با آنان همکاری های لازم صورت خواهد گرفت.

او گفت:” اداره معارف به گونه ی همه جانبه با این مکاتب کمک و همکاری داشته و در مجموع ما میتوانیم در رابطه به سمینار هایی که اداره معارف در نظر گرفته با کمک و هزینه بعضی از موسسات خارجی برای ارتقای ظرفیت استادان و مدیران استفاده کنیم که این کمک بزرگی برای ما است”.

گفتنیست که در حال حاضر شعبه دوم مؤسسات تعلیمی و خصوصی پروفسور سکینه یعقوبی در قریه جغاره با ظرفیت دستکم ۳۰۰ دانش آموز فعالیت دارد.

انستیتوت آموزشی افغان”ail”  در سال ۱۳۷۴ تاسیس و تا حال زیر نظر پروفسور سکینه یعقوبی در کنار ایجاد مکاتب و مراکز آموزشی، در بخش های صحت، مشوره دهی حقوقی برای شهروندان، اداره و مدیریت و آگاهی عامه برای بیش از ۱۲ میلیون تن خدمات ارایه کرده است.

دسته بندی: گزارش‌ها, همه, ویژه برچسب ها:

به اشتراک بگذارید :

مطلب قبل و بعد

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد