همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان شکایت ها از پخش صداها هنگام سحر از سوی مساجد هرات افزایش یافته است. شهروندان هرات می گویند که مساجد پیش از اذان صبح با پخش نعت و سخنرانی آرامش را از آنان گرفته اند. با این حال نگرانی شهروندان و بخصوص شکایت های کاربران صفحات مجازی، باعث شد […]

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان شکایت ها از پخش صداها هنگام سحر از سوی مساجد هرات افزایش یافته است.

شهروندان هرات می گویند که مساجد پیش از اذان صبح با پخش نعت و سخنرانی آرامش را از آنان گرفته اند.

با این حال نگرانی شهروندان و بخصوص شکایت های کاربران صفحات مجازی، باعث شد تا اداره حج و اوقاف هرات نیز اقدام کند.

سید محمد شیرزادی، رئیس اداره حج و اوقاف هرات به رادیو معراج می گوید که از روز گذشته برای تمام مساجد ابلاغ شده تا هنگام سحر از پخش نعت، سخنرانی ها و تلاوت خودداری کنند.

او گفت:” ۱۶ ساعت وقتی یک شخص روزه میگیرد و تا ساعت ۱۱ در نماز است به همان نسبت اداره حج و اوقاف برای تمام مساجد از دیروز ابلاغ نمودند و امروز هم که دوم ماه مبارک رمضان است، نفر روان شده در مساجد که ابلاغ کند که نعت ها و سروده ها را بی هنگام نشر نکنند”.

سال های قبل و با شکایت های شهروندان، اداره حج و اوقاف اقدام به نظارت از مساجد و مانع پخش صدا ها از طریق بلند گو ها کرده بود اما گویا تاثیری نداشته است.

سید محمد شیرزادی، رئیس اداره حج و اوقاف می گوید که در صورت سرپیچی از ابلاغیه این اداره، با افراد       برخورد جدی خواهد شد.

او گفت:” خود خطبا آنقدر مستحضر نیستند و قضیه اگر به آنان پیام داده شود حتمآ آنان جلو گیری میکنند از این قضیه و باز اگر کسی تخلف ورزید ما با جدیت و قاطعیت پیگیری میکنیم”.  

این در حالیست که هم اکنون در ولایت هرات حدود ۶ هزار مسجد فعال است که از این میان دست کم ۷۰۰ مسجد در شهر موقعیت دارد.

دسته بندی: گزارش‌ها, همه, ویژه برچسب ها:

به اشتراک بگذارید :

مطلب قبل و بعد

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد