صد ها تن از کار گران گمرک هرات در اعتراض به تصمیم دولت جهت انتقال گمرک این ولایت به منطقه اسلام قلعه، باری دیگر دست به اعتراض زدند. این افراد امروز مقابل ساختمان دفتر والی هرات تجمع کردند و هشدار دادند که اگر گمرک انتقال پیدا کند شاهراه های این ولایت را مسدود خواهند کرد. […]

صد ها تن از کار گران گمرک هرات در اعتراض به تصمیم دولت جهت انتقال گمرک این ولایت به منطقه اسلام قلعه، باری دیگر دست به اعتراض زدند.

این افراد امروز مقابل ساختمان دفتر والی هرات تجمع کردند و هشدار دادند که اگر گمرک انتقال پیدا کند شاهراه های این ولایت را مسدود خواهند کرد.

آنان می گویند که انتقال گمرک منجر به بیکار شدن شان خواهد شد.

همزمان کبیر ایثار، عضو شورای ولایتی هرات میگوید دولت ابتدا باید برای عملی کردن این طرح، زمینه ی کار را برای کارگران فراهم کند.

او گفت:” اما دولت باید قبل از این کار برای مردم اشتغال زایی میکرد و دولت باید برای این مردمی که تقریبآ معادل ۶ هزار نفر بیکار می شوند و بی سرنوشت می مانند پاسخ صریح و شفافی بدهد”.

گمرک هرات یکی از پر در آمد ترین ادارات دولتی کشور به حساب می آید.

عبدالقیوم رحیمی، والی هرات می گوید که طرح انتقال گمرک به منظور شفافیت و جلوگیری از حیف و میل دارایی های دولت روی دست گرفته شده است.

او همچنان می افزاید که هم اکنون قسمتی از گمرک به طور آزمایشی به منطقه اسلام قلعه انتقال یافته است.

او گفت:” طی دیداری که من همراه معترضین داشتم به آنان وعده دادم که ما کل اموال در بندر اسلام قلعه را در شرایط فعلی انتقال نمی دهیم و همان کارگر های که هستند مصروف باشند و به مرور زمان گمرک را انتقال می دهیم، یعنی یک دفعه انتقال نمی شود و من دقیقا نمی فهمم که بعد از اینکه همراه من به توافق رسیدند چرا امروز اعتراض کردند”.

معترضان چند روز قبل نیز شاهراه هرات تورغندی را مسدود ساخته بودند اما بعد از نشست مسئولان محلی با این افراد این شاهراه باز شد.

در حال حاضر روزانه ده ها موتر باربری توسط کارگران در گمرک هرات بارگیری می شود.

براساس آمار های تایید نشده، دست کم ۶ هزار کارگر در گمرک هرات روزانه مصروف کسب در آمد هستند.

دسته بندی: گزارش‌ها, همه, ویژه برچسب ها:

به اشتراک بگذارید :

مطلب قبل و بعد

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد