چهار عضو شورای ولایتی هرات از جمله، نور احمد حیدری، نجیب الله محبی، سردار بهادری و عبدالرحمن مرادی امروز نسبت به عملکرد کامران علیزایی، رئیس این شورا اعتراض کردند. سردار بهادری، مسئول کمیته نظارت این شورا میگوید، کامران علیزایی بر خلاف طرزالعمل نظارتی و بدون سهم دادن و مشورت اعضا، نظارتهای سلیقه‌ ای انجام می […]

چهار عضو شورای ولایتی هرات از جمله، نور احمد حیدری، نجیب الله محبی، سردار بهادری و عبدالرحمن مرادی امروز نسبت به عملکرد کامران علیزایی، رئیس این شورا اعتراض کردند.

سردار بهادری، مسئول کمیته نظارت این شورا میگوید، کامران علیزایی بر خلاف طرزالعمل نظارتی و بدون سهم دادن و مشورت اعضا، نظارتهای سلیقه‌ ای انجام می ‌دهد.

او گفت:” بدون آنکه توجه داشته باشد به نظر وکیل شورای ولایتی، خودسرانه و به تنهایی به وقت غیر قانونی یعنی به  ۱۲ بجه شب و بدون اینکه از شورای ولایتی مشورت داشته باشد می رود مثلآ شاهراه هرات – اسلام قلعه را مسدود میکند و موتر های مردم را توقف می دهد که این در شان شورای ولایتی نیست “.

این اعضای شورای ولایتی میگویند که اگر این موضوعات حل نشود، دامنه اعتراضات شان ادامه خواهد یافت.

آنان از اداره محلی برای حل این موضوع، خواستار همکاری شدند.

با این حال نور احمد حیدری، دیگر عضو این شورا، آقای علیزایی را متهم به مداخله در امور ادارات دولتی کرده و میگوید که عملکرد خودسرانه و سلیقه ا‌ی وی سبب خدشه دار شدن روحیه و جایگاه شورای ولایتی نزد مردم شده است.

او گفت:” یک سلسله برنامه های شخصی و زور گویی ها و حتی مداخله در امور ادارات دولتی از جانب ایشان صورت میگیرد که مورد تایید اعضای شورای ولایتی هرات نبوده و متأسفانه این اعمال شخص ایشان باعث خدشه دار شدن شورای ولایتی  و جایگاه این شورا و حتی باعث شده تا اعتماد مردم از این شورا کمتر شود”.

همزمان با این؛ کامران علیزایی، رئیس شورای ولایتی هرات، با ارایه اسنادی به رسانه ها میگوید که برخی اعضای شورای ولایتی نه تنها از کالا های قاچاقی حمایت می کنند بلکه خودشان در هر ماه، سه روز هم در شورای ولایتی حضور ندارند.

آقای علیزایی با آنکه از کسی نام نبرد اما گفت تعدادی از اعضای این شورا در باج گیری ها، فرار از محصول گمرکی و حمایت از زورمندان دست دارند.

او گفت:” دست های مافیا با همدیگر شریک اند. از شورای ولایتی گرفته تا برخی ارگان های دولتی و با خود گمرک شریک هستند و هیچ کس مانع کار آنها نمی شود و بروید از گمرک پرسان کنید موتر ها چند روز می شود که ایستاد است؟ می گویند که دو تا سه روز می شود و از خود رئیس پرسان شود که دلیل اینکه موترها را قبول نمیکنی چیست؟. اسناد کتبی در دسترس دارم و من بدون سند حرف نمی زنم و آنها بدون اسناد حرف زدند؛ آنها می گویند که ما زور گوییم اگر ما بدون اسناد جلو موتر های مردم را گرفتیم من ملامت هستم و اگر جرم آنها ثابت نیست من ملامت هستم و اگر اینکه من جلو زور گویی و قلدری و فرار از محصول را میگیرم و بعضی از دوستان و عزیزان ما که دست دارن و دل شان درد میکند، کار خود شان است”.

خواستیم در این مورد دیدگاه اداره محلی را داشته باشیم اما گفته شد که بعد از بررسی، خبرنامه ای منتشر خواهد شد.

این در حالیست که دامنه اختلافات میان برخی از اعضای شورای ولایتی، طی سال‌ های قبل نیز وجود داشته است.

سید اشرف سادات، فعال مدنی میگوید ادامه ی این تنش ها میتواند تبعات منفی برای جامعه در پی داشته باشد.

او گفت:” اگر میان این نهاد کوچک اختلاف سلیقه و بحث منفعت های شخصی مطرح باشد طبیعی است که  مردم متضرر می شوند چنانچه شدند و از ابتدا هم شورای ولایتی یک نهاد مردمی و قوی و منسجم و هماهنگ نبود تا بتواند از حقوق مردم دفاع کند. متأسفانه اختلافات روز افزون وضع به گونه دیگری بیشتر خراب ساخته و میتواند که تبعات منفی به همراه داشته باشد”.

قبل از این نیز اعضای شورای ولایتی هرات در دو تیم، مخالفان و موافقان آقای علیزایی تقسیم شده بودند.

افرادی که امروز به عملکرد آقای علیزایی اعتراض کردند، پیش از این از موافقان آقای علیزایی بودند که در انتخاب وی به عنوان رئیس شورا، به او رای دادند.

دسته بندی: گزارش‌ها, همه, ویژه برچسب ها:

به اشتراک بگذارید :

مطلب قبل و بعد

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد