سرقت های مسلحانه و جسور بودن افراد سارق در روز، همواره یکی از نگرانی های عمده ی شهروندان هرات است. آنان شکایت دارند که کمبود نیرو و نبود تجهیزات کافی باعث شده تا سارقین و قاتلان، روز به روز جسور تر شوند. پلیس هرات هم می پذیرد که با کمبود نیرو و تجهیزات روبرو است. […]

سرقت های مسلحانه و جسور بودن افراد سارق در روز، همواره یکی از نگرانی های عمده ی شهروندان هرات است.

آنان شکایت دارند که کمبود نیرو و نبود تجهیزات کافی باعث شده تا سارقین و قاتلان، روز به روز جسور تر شوند.

پلیس هرات هم می پذیرد که با کمبود نیرو و تجهیزات روبرو است.

عبدالاحد ولی زاده، سخنگوی پلیس هرات با تاکید بر بازداشت دستکم ۲ هزار تن در سال گذشته می گوید که اگر نیرو و تجهیزات بیشتری در اختیار شان قرار گیرد، بهتر میتوانند امنیت شهر را تامین کنند.

او گفت:” از طرف مقامات مرکزی برای ما همیشه وعده و نوید هایی داده شده که در تشکیل هرات تجدید نظر صورت میگیرد و مطابق به خواست و نیاز هایی که دارد در اینجا پلیس توظیف میشود و در تشکیل آن افزوده میشود؛ ما این کار را میکنیم اما اینکه در چه وقت و زمان این کار خواهد شد، این برمیگردد به خود مقامات مرکزی”.

بارها وعده ی افزایش شمار نیروهای امنیتی و تجهیز بهتر آنان به هرات نشینان داده شده، اما جنبه ی عملی به خود نگرفته است.

نجیب الله محبی، عضو شورای ولایتی هرات می گوید که با جمعیت روز افزون و تشکیلات کم پلیس، مهار گراف ناامنی ها در هرات کار آسانی نیست.

او گفت:” مطمئنا این کفایت نمیکند چرا که نیروهای امنیتی که در ولایت هرات در تشکیل وجود دارد مربوط به سالها پیش بوده و هرات یکی از کلان ولایت های افغانستان است که در سالهای اخیر بسیار جمعیت رو به افزایش داشته و نیاز به نیروهای تازه است”.

ترور، فروش مواد مخدر، آدم ربایی و سرقت از جمله ناامنی هایی است که در هرات اتفاق می افتند.

با این حال مقام های ارشد حکومتی می گویند که قرار است در آینده نزدیک قطعه خاصی به منظور مهار جرایم در هرات ایجاد شود.

حمدالله محب، مشاور امنیت ملی کشور در  سفرش به این ولایت می گوید که برای مهار گراف جرایم جنایی بخصوص ترور ها و اختطاف ها، این قطعه ایجاد خواهد شد.

او گفت:”متاسفانه ترور، قتل و اختطاف زیاد شده و برای این یک قطعه خاص تنظیم می شود تا بتوانیم که از این جرایم که سازمان یافته استند جلو گیری شود”.

آقای محب جزئیات بیشتری در این باره نداد.

هر چند مسئولان امنیتی و مردم از کمبود ماموران پلیس برای تامین امنیت در جامعه ی ۴ میلیونی هرات خشنود نیستند اما هر ماه ده ها نفر به اتهام ارتکاب جرایم مختلف بازداشت می شوند.

پلیس هرات می گوید که در یک ماه گذشته دست کم ۵۰ تن را به اتهام جرایم مختلف دستگیر کرده اند.

دسته بندی: گزارش‌ها, همه, ویژه برچسب ها:

به اشتراک بگذارید :

مطلب قبل و بعد

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد