“کاروان راه لاجورد” عنوان نمایشگاه صنعتی است که امروز با حضور حمدالله محب، مشاور امنیت ملی کشور در هرات گشایش یافت. صنعتگران تولیدات خود از قبیل قالین، صنایع دستی، سنگ مرمر، لوازم ساختمانی، مواد غذایی، عسل، زعفران و غیره را در ۱۸۰ غرفه به هدف بازاریابی به نمایش گذاشتند. این نمایشگاه به مناسبت تجلیل از […]

“کاروان راه لاجورد” عنوان نمایشگاه صنعتی است که امروز با حضور حمدالله محب، مشاور امنیت ملی کشور در هرات گشایش یافت.

صنعتگران تولیدات خود از قبیل قالین، صنایع دستی، سنگ مرمر، لوازم ساختمانی، مواد غذایی، عسل، زعفران و غیره را در ۱۸۰ غرفه به هدف بازاریابی به نمایش گذاشتند.

این نمایشگاه به مناسبت تجلیل از هفته ی “صنعت” برپا شده است.

همزمان با این، صنعتگران هرات از حکومت میخواهند تا بر علاوه ی ایجاد فضایی امن، از ورود کالاهای مشابه به داخل کشور جلوگیری کند.

اواخر سال قبل، معدن داران هرات استخراج سنگ مرمر را به دلیل آنچه که باج گیری گروه های مخالف دولت میخواندند متوقف کردند.

همچنان در مسیر شاهراه های کشور به ویژه هرات – قندهار، گروه طالبان از موترهای انتقال دهنده ی کالاهای داخلی، مالیات های سنگین اخذ میکرد.

حمیدالله خادم، رئیس اتاق صنایع هرات عمده ترین چالش در برابر صنعتگران این ولایت را نبود امنیت و نیز ورود کالاهای مشابه خارجی عنوان می کند و خواهان رفع این چالش هاست.

او گفت:” پنجمین نمایشگاه است که تحت نام راه لاجورد افتتاح شد و ۱۸۰ غرفه در این نمایشگاه محصولات مختلف از تولیدات ولایت هرات، قندهار و مزار شریف به نمایش گذاشته شده که ۱۳۰ غرفه در اینجا مربوط به صنایع سنگین و ۵۰ غرفه هم مربوط به خانم ها است”.

همزمان با این صحبت ها، حمدالله محب، مشاور امنیت ملی کشور، با اشاره به رابطه ی مستقیم اقتصاد و امنیت میگوید شکایت های صنعتگران را شنیده و قرار است برای بررسی آن، با کارخانه داران هرات نشستی داشته باشد.

او گفت:” مشکلات تجار و صنعتگران را میخواهیم که بشنویم که چی هستند و اکثریت شکایت دارند که تعرفه و امنیت و مسایلی دارند که میخواهیم که از نزدیک بشنویم چون اقتصاد و امنیت لازم و ملزوم یکدیگر است”.

سال قبل عبدالقیوم رحیمی، به عنوان والی جدید هرات معرفی شد و از همان اوایل بر استفاده از تولیدات داخلی و حمایت از صنعتگران تاکید کرد.

امروز نیز عبدالقیوم رحیمی، گفت که به زودی برای حمایت از تولیدات داخلی، تغییراتی به میان خواهد آمد.

او گفت:” ما از روز اول که آمدیم تاجران و صنعتگران عزیز را خواستیم و همراه شان صحبت کردیم و من به حیث والی هرات بازار یابی شان را به عهده گرفتم و حمایت شان میکنم و در کنار شان هستم. انشاالله در آینده نزدیک شاهد تغییرات ملموس در این عرصه خواهیم بود”.

نمایشگاه تولیدات داخلی متفاوت با سالهای قبل، امسال در پارک ترقی برپا شده و به مدت شش روز بر روی بازدیدکنندگان باز خواهد بود.

بر علاوه هرات، صنعتگران ولایت های مزار و  قندهار نیز در این نمایشگاه تولیدات خود را به دید عموم گذاشته اند.

دسته بندی: گزارش‌ها, همه, ویژه برچسب ها:

به اشتراک بگذارید :

مطلب قبل و بعد

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد