در دو نخست سال ۱۳۹۸، دستکم ۹۵ تن به دلیل وقوع رویدادهای ترافیکی به شفاخانه حوزوی هرات منتقل شده اند. محمد عارف جلالی، سرطبیب شفاخانه حوزوی هرات می گوید که از این میان دو تن جان خود را از دست داده اند. او گفت:” در طول دو روز اول سال به تعداد ۹۵ واقعه حادثات […]

در دو نخست سال ۱۳۹۸، دستکم ۹۵ تن به دلیل وقوع رویدادهای ترافیکی به شفاخانه حوزوی هرات منتقل شده اند.

محمد عارف جلالی، سرطبیب شفاخانه حوزوی هرات می گوید که از این میان دو تن جان خود را از دست داده اند.

او گفت:” در طول دو روز اول سال به تعداد ۹۵ واقعه حادثات ترافیکی به شفاخانه راجستر شده که از جمله ۴۵ تن در روز اول و ۵۰ واقعه دیگر در روز دوم ثبت شده است که از واقعات روز دوم، ۲ فوتی به ثبت رسیده است”.

مسئولان این مرکز درمانی می گویند که این آمار نسبت به سال قبل افزایش یافته است.

با این حال شماری از مجروحان رویدادهای ترافیکی که هم اکنون در شفاخانه بستر هستند می گویند از اینکه با سرعت بالا حرکت میکردند پشیمان هستند و برای دیگران توصیه میکنند که قوانین ترافیکی را رعایت کنند.

وقوع رویدادهای ترافیکی در روزهایی که شهر به مناسبت هایی مانند نوروز یا ایام عید تعطیل است، همواره بیشتر از دیگر روزها است.

اما غلام سخی حسینی، مدیر ترافیک هرات با تفاوت آمار شفاخانه می گوید در دو روز اول سال ۹۸ تنها ۹ حادثه ترافیکی به ثبت رسیده که از این میان دو تن جان باخته اند.

او گفت:” تیم حادثات ما که بررسی کردند مجموعا ۹ حادثه داشتیم و ما خبر داریم که سه حادثه سطحی بوده که افراد از همدیگر گذشتند، سه حادثه متوسط بوده که به نهاد های عدلی و قضایی فرستاده شده و سه حادثه هم به ولسوالی ها داشتیم که در انجیل و گذره دو تن جان باختند و یکی هم در ولسوالی کرخ داشتیم که به حالت کما به سر می برد”.

بیشتر رویدادهای ترافیکی در مسیر های پشتون پل، جاده هرات- کرخ، پل هاشمی، جاده هرات – تورغندی و قسمت های از شهر رخ داده است.

با این وجود مدیر ترافیک هرات میگوید که برنامه هایی برای کاهش رویدادهای ترافیکی روی دست گرفته شده است.

بی احتیاطی، موجودیت موترهای ویشی در جاده ها، استفاده از مواد نشه آور، عدم رعایت قوانین و شلوغی جاده ها از دلایل عمده ی وقوع رویدادهای ترافیکی در هرات است که برگی از کتابچه ی خاطرات شهروندان را به سیاهی میکشاند.

دسته بندی: گزارش‌ها, همه, ویژه برچسب ها:

به اشتراک بگذارید :

مطلب قبل و بعد

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد