رئیس جمهوری کشور، در مراسم آغاز کارسالانۀ شورای ملی از آمادگی‌ها برای برگزاری انتخابات پارلمانی صحبت کرد و گفت که موانع برای برگزاری انتخابات برداشته شده است. آقای غنی گفت که انتخابات پیش‎رو باید به گونۀ شفاف و منصانه برای عموم نامزدان برگزار شود و نفوذ مسؤلان دولتی، فرماندهان پولیس، والی‎ها و سایر افراد ذی‎نفع […]

رئیس جمهوری کشور، در مراسم آغاز کارسالانۀ شورای ملی از آمادگی‌ها برای برگزاری انتخابات پارلمانی صحبت کرد و گفت که موانع برای برگزاری انتخابات برداشته شده است.

آقای غنی گفت که انتخابات پیش‎رو باید به گونۀ شفاف و منصانه برای عموم نامزدان برگزار شود و نفوذ مسؤلان دولتی، فرماندهان پولیس، والی‎ها و سایر افراد ذی‎نفع در سطوح مختلف جلوگیری شود تا اعتماد مردم به انتخابات دوباره احیا شود.

وی هم‎چنان بیان کرد “که نه خودم اراده دخالت به پروسه انتخابات را دارم و نه هیچ‎کسی اجازه می‎دهم که دخالت کند و با متخلفان به صورت جدی مطابق با قانون برخورد خواهد شد”.

او همچنین تاکید کرد که استفاده از نیروی دفاعی و امنیتی برای دخالت در امور انتخابات “به هیچ صورت تحمل نمی‌شود.”

آقای غنی مدت کار پارلمان برحال کشور را تا اعلام نتایج انتخابات دور بعدی تمدید کرد و تأکید کرد که انتخابات پارلمانی دیگر به تأخیر نخواهد افتاد.

او همچنین برگزاری انتخابات پارلمانی و شورای‌های ولسوالی را برای خارج شدن کشور از بحران موجود ضروری خواند.

رئیس جمهوری در حالی از آمادگی‌ها برای انتخابات خبر می‌دهد که روسای کمیسیون‌های انتخاباتی چندی پیش گفتند هنوز ابتدایی‌ترین آمادگی‌ها برای انتخابات گرفته نشده و با وجود چالش‌های موجود، برگزاری انتخاباتی قابل قبول کار دشواری است.

آقای غنی هم‎چنان در محفل امروز گفت اکثریت قاطع مردم افغانستان خواهان پایان جنگ و بحران در افغانستان هستند به‌جز کسانی که منافع‌شان در جنگ و ترور است.

او با اشاره به بیست گروه تروریستی که در کشور فعالیت دارند، گفت زمینه فعالیت همه این گروه‌ها را طالبان در افغانستان فراهم ساخته اند.

وی افزود “طالبان حضور نیروهای خارجی را در افغانستان بهانه جنگ‌شان اعلام کرده اند، در حالی‎که فعالیت‌های آنان، دلیل حضور این نیروها در افغانستان می‎باشد”.

او بار دیگر به کسانی‌که در کشور می‌جنگند هشدار شکست را داد و گفت دولت کسانی را که می‌خواهند با حکومت افغانستان صلح کنند، تشویق می‌کند.

او همچنان از تدابیر نیروهای امنیتی برای جنگ در سال پیش‌رو خبر داد و گفت تا پایان سال آینده، چالش‌ها را به گونه قابل ملاحظه کاهش خواهند داد.

دسته بندی: سیاسی, همه, ویژه برچسب ها:

به اشتراک بگذارید :

مطلب قبل و بعد

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد