باشندگان هرات از نبود سالن انتظار در شفاخانه حوزوی این ولایت شکایت دارند. آنان می گویند که شب و روز را در هوای سرد زمستان سپری میکنند تا مریض شان درمان شود. این در حالیست که به تاریخ ۲۵ ام ماه سرطان و همزمان با سفر فیروز الدین فیروز، وزیر صحت عامه ی کشور به […]

باشندگان هرات از نبود سالن انتظار در شفاخانه حوزوی این ولایت شکایت دارند.

آنان می گویند که شب و روز را در هوای سرد زمستان سپری میکنند تا مریض شان درمان شود.

این در حالیست که به تاریخ ۲۵ ام ماه سرطان و همزمان با سفر فیروز الدین فیروز، وزیر صحت عامه ی کشور به هرات، سالن انتظار شفاخانه ی این ولایت به بهره برداری رسید.

هزینه ی این سالن ۹۴ هزار دالر بود که از سوی دولت ترکیه (دفتر تیکا) پرداخته شد.

اما محمد عارف جلالی، سر طبیب شفاخانه حوزوی هرات می گوید که درهای این سالن دو ماه قبل به روی پایوازان باز شد اما مردم از آن استفاده نمیکنند.

همچنان آقای جلالی افزود که روبروی بخش عاجل شفاخانه نیز یک سالن انتظار ساخته شده اما نبود بودجه برای خرید امکانات سبب شده تا همچنان غیر فعال بماند.

نبود سالن انتظار نه تنها گریبانگیر مردم بوده بلکه مسئولان محلی هرات را نیز به چالش کشیده است.

جیلانی فرهاد، سخنگوی والی هرات که برای درمان فرزندش در صحن شفاخانه به انتظار نشسته به رادیو معراج گفت:” متاسفانه مشکلات خیلی جدی است در این سکتور، این به این معنا نیست که هیچ کاری صورت نگرفته باشد، خدمات زیادی صورت گرفته و کارهای زیادی صورت گرفته اما با توجه به اینکه ما افزایش روز افزون جمعیت و حتی از ولایات زون غرب را داریم این امکاناتی که هست بسنده نیست. ما تلاش میکنیم که مراکز و یا شفاخانه های بیشتری بسازیم از جمله شفاخانه ی عاجل جراحی و شفاخانه مخصوص کودکان.

هم اکنون ۸۵ درصد از باشندگان ولایت هرات به خدمات صحی دسترسی دارند.

خلیل احمد شهید زاده، نماینده مردم هرات در پارلمان می گوید که تشکیلات شفاخانه حوزوی هرات ظرفیت این همه مراجعین را ندارد.

او گفت:” فعلا نه تعمیر و نه تشکیل شفاخانه هرات ظرفیت مراجعین و مریض های که از زون غرب به این شفاخانه مراجعه میکنند را ندارد، اکثر مریض ها نه اینکه خوب نمی شوند بلکه به نحوی مریضی شان شدیدتر می شود. من شاهد هستم که یکی از فامیل های ما برای یک بیماری سطحی به شفاخانه مراجعه کرد اما به مریضی انتانی (میکروبی) دچار شد که یعنی بستر شدن شان باعث بدبختی شان شد، از طرفی مراجعینی که تشریف میاورند به هر مریضی تقریبا ۱۰ پایواز به همراه دارند و قانون پذیری هم برای همراهان مریض سخت است اما یک سالن انتظار واقعاً ضورت است برای پایوزان.”

شفاخانه حوزوی هرات از مراکز درمانی بزرگ در کشور و بخصوص در حوزه غرب به شمار می رود.

هم اکنون روزانه ده ها فرد بیمار به شمول چندین پایواز از ولایت های فراه، غور، بادغیس و نیمروز به این مرکز درمانی مراجعه میکنند.

دسته بندی: گزارش‌ها, همه, ویژه برچسب ها:

به اشتراک بگذارید :

مطلب قبل و بعد

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد