حوالی ساعت نه صبح امروز جوانی ۱۹ ساله در ناحیه اول شهر هدف گلوله قرار گرفت و کارش به شفاخانه کشید. بررسی های اولیه حاکی از ترور او بود اما پس از گذشت چند ساعت مشخص شد این جوان از سوی دو سارق هدف گلوله قرار گرفته است. شاهدان می گویند این فرد به دلیل […]

حوالی ساعت نه صبح امروز جوانی ۱۹ ساله در ناحیه اول شهر هدف گلوله قرار گرفت و کارش به شفاخانه کشید.

بررسی های اولیه حاکی از ترور او بود اما پس از گذشت چند ساعت مشخص شد این جوان از سوی دو سارق هدف گلوله قرار گرفته است.

شاهدان می گویند این فرد به دلیل مقاومت در مقابل سارقان مسلح، از ناحیه ی گلو هدف گلوله قرار گرفته است.

“من تازه از خانه بیرون شده بودم صدای فیر آمد زودی خود را رساندم دیدم یک پسر جوان پر خون افتاده و چند تا از دکان داران هم به دنبال او افرادی که زده بودند، می دویدند، خیلی خون از او رفته بود.”

شاهدان علاوه می کنند که بعد از گذشت چند دقیقه از زخمی شدن این فرد، رنجرهای پلیس از آن منطقه عبور کردند اما به درخواست مردم برای انتقال این جوان به شفاخانه، اعتنا نکردند.

“من داخل دکان بودم صدای فیر که شنیدم فورا از دکان بیرون شدم بچه ی همسایه ما بود فکر کردم خود جیلانی فرهاد را زده اند اما دیدم که بچه ی او را زده بودند، همین لحظات موتر رنجر پولیس تیر می شد رفتیم به طرف رنجر گفتیم این پسر جیلانی فرهاد سخنگوی والی هرات است بیا همین را به شفاخانه ببریم اما اونا فرار کردند مجبور شدیم زودی او را به داخل سه چرخه ای کنیم و ببریم به شفاخانه.”

در دومین رویداد، مردی ۴۸ ساله در جاده ی بهزاد هرات هدف گلوله قرار گرفته است.

این مرد حوالی ساعت ۱۰ دیشب در حالی که دو گلوله بر ناحیه پا و رانش خورده بود، به شفاخانه آورده شده است.

مسئولان شفاخانه ی حوزوی هرات حال هر دو زخمی را رضایت بخش عنوان می کنند.

محمد عارف جلالی، سر طبیب شفاخانه ی حوزوی هرات میگوید روزانه تا مرز ۵ مجروح ناشی از سلاح گرم به این مرکز درمانی انتقال داده می شود.

” روزانه ۲ واقعه تا ۵ واقعه ی مرمی خوردگی هست که به شفاخانه می آورند افراد ملکی و نظامی هر دو بخش هستند و درمان می شوند و گاهی هم با تمام تلاش پولیس ها جان می دهند.”

شورای ولایتی هرات می گوید طی نشست هایی که با مقام های امنیتی داشته اند آنها گویا احتمال داده اند که وضعیت بدتر نیز خواهد شد.

آنگونه که غلام حبیب هاشمی، عضو این شورا می گوید کمبود نیرو از عوامل اصلی این وضعیت است.

“نیروهای امنیتی در جلسه گفتند که قرار است ۴۰۰ پولیس برای تامین امنیت شهر از بند سلما بیاید اما آنها تاکنون به ولسوالی پشتون زرغون هستند و استراحت می کنند و از آنها هیچ استفاده ای نمیشود؛ ما از شورای نظامی ولایت هرات می خواهیم که وقتی خود قوماندان هرات اعتراف می کند که اوضاع هرات داره بد تر میشه، باید یک فکر به حال این وضعیت هم بکنند.”

تهیه ی گزارش از رویدادهای جنایی و برنامه های نیروهای پلیس به دلیل فرمان های جدید وزارت داخله دشوار شده و مسئولان امنیتی در این باره اظهار نظر نمیکنند.

با این حال اداره ی محلی هرات می گوید که سه تن در پیوند به رویداد صبح امروز بازداشت شده و تحقیقات پلیس جریان دارد.

مجیب فیضی، سرپرست بخش مطبوعات ولایت گفت:“صبح امروز یکی از جوانان هدف گلوله ی افراد مسلح نا شناس قرار می گیرد، در پیوند به این رویداد سه تن بازداشت شده اما هنوز مشخص نیست که انگیزه ی این رویداد چه بوده جزییات که تکمیل شد با رسانه ها شریک خواهد شد.”

هرات سالیان درازی است که از زنجیره ترورها در رنج است علاوه بر این آدم ربایی هایی که گه گاهی منجر به قتل نیز شده، امان مردم را بریده است.

اکثر بازرگانان و سرمایه ‌گذاران بزرگ از هرات فرار کردند و تا جایی‌ که امکان داشت سرمایه خود را از این ولایت خارج ساختند و یا هم فعالیت‌های اقتصادی خود را به حداقل رساندند.

دسته بندی: گزارش‌ها, همه, ویژه برچسب ها:

به اشتراک بگذارید :

مطلب قبل و بعد

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد