جمعیتی معترض به نتایج ابتدایی انتخابات پارلمانی، امروز با تجمع در مقابل ساختمان ولایت هشدار دادند که اگر روند بازشماری کامل آرا آغاز نشود، شاهراه های منتهی به ولایت هرات را مسدود خواهند کرد. شنبه هفته گذشته در مقابل کمیسیون انتخابات، این معترضان با برپایی خیمه تحصن از دولت خواهان بازشماری آرا شدند اما هشدار […]

جمعیتی معترض به نتایج ابتدایی انتخابات پارلمانی، امروز با تجمع در مقابل ساختمان ولایت هشدار دادند که اگر روند بازشماری کامل آرا آغاز نشود، شاهراه های منتهی به ولایت هرات را مسدود خواهند کرد.

شنبه هفته گذشته در مقابل کمیسیون انتخابات، این معترضان با برپایی خیمه تحصن از دولت خواهان بازشماری آرا شدند اما هشدار دادند که اگر به خواسته های شان رسیدگی نشود، اعتراضی بین شهری را راه اندازی خواهند کرد.

امروز جمعیتی از نقاط مختلف شهر در مقابل دروازه ی ولایت با شعار عدالت خواهی از دولت می خواهند که آرای باشندگان این شهر را بازشماری و آرای بدون بایمتریک را باطل اعلام نماید.

آنان می گویند؛ فردی را به عنوان نماینده می‌خواهند که تا با رای مردم به پارلمان راه یابد نه با پول و تقلب.

این معترضان می افزایند که اگر به خواسته های آنان از سوی حکومت توجه نشود انتخابات ریاست جمهوری را تحریم خواهند کرد.

همزمان نامزدان معترض نیز می گویند که دولت باید برای برگرداندن اعتماد از دست رفته مردم، اقدامات لازم را در زمینه انجام دهد در غیر این صورت شاهراه های منتهی به هرات را نیز مسدود خواهند کرد.

نامزدان معترض برای دولت ۴۸ ساعت برای رسیدگی به شکایات شان مهلت داده اند.

خواست نامزدان معترض بازشماری تمامی آرا، ابطال آرای بدون بایمتریک، به محکمه کشاندن افراد متقلّب و تامین عدالت و شفافیت در این پروسه است.

مجیب الرحمان فیضی، معاون سخنگوی والی هرات می گوید که اداره محلی شکایات معترضان را در نظر گرفته و این شکایات را به مسئولان مرکزی منتقل خواهد کرد.

چندی قبل شایعاتی مبنی بر به محاکمه کشاندن رییس کمیسیون انتخابات هرات میان مردم پیچید اما فرشته هشام، رییس کمیسیون رسیدگی به شکایات انتخاباتی، این گفته ها را رد می کند و می گوید که جرایم انتخاباتی مشخص شده اما فرد متخلّف تا کنون مشخص نشده است.

به گفته وی احمد شاه قانونی، به عنوان رییس کمیسیون ولایتی انتخابات، باید در این زمینه پاسخگو باشد.

رادیو معراج با تماس های مکرر موفق به برقراری ارتباط با احمد شاه قانونی رییس کمیسیون انتخابات نشد.

پس از برگزاری نشست های مطبوعاتی مختلف و برپایی خیمه تحصن مقابل کمیسیون انتخابات، اعتراضات خیابانی اقدامی دیگر در جهت عدالت خواهی از سوی مردم و نامزدان معترض به نتایج ابتدایی انتخابات پارلمانی ست.

انتخابات پارلمانی افغانستان به تاریخ ۲۸ ام ماه میزان برگزار شد اما اعلام نتایج این انتخابات به دلیل موجودیت تقلبات گسترده تاکنون اعلام نشده است.

دسته بندی: گزارش‌ها, همه, ویژه برچسب ها:

به اشتراک بگذارید :

مطلب قبل و بعد

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد