دستکم ۴ هزار مشترک برق در مناطقی از ولسوالی های گلران و کشک، پول صرفیه برق خود را به خزانه دولت واریز نمی کنند. محمد طاهر عارف، رئیس اداره برق هرات می گوید که به علت نبود امنیت، آنان توانایی نظارت از روند استفاده برق در این ولسوالی ها را ندارند. آقای عارف گفت دولت […]

دستکم ۴ هزار مشترک برق در مناطقی از ولسوالی های گلران و کشک، پول صرفیه برق خود را به خزانه دولت واریز نمی کنند.

محمد طاهر عارف، رئیس اداره برق هرات می گوید که به علت نبود امنیت، آنان توانایی نظارت از روند استفاده برق در این ولسوالی ها را ندارند.

آقای عارف گفت دولت به این مناطق دسترسی کمتری دارد و این افراد از این فرصت استفاده میکنند.

در همین حال کامران علیزایی، رئیس شورای ولایتی هرات می گوید که گروه های مخالف مسلح دولت در شماری از مناطق دور دست حاکمیت دارند و بالای مردم فشار وارد میکنند تا پول صرفیه برق خود را تحویل نکنند.

با این حال فرمانده امنیه هرات می گوید هر گاه اداره برق تقاضا کند، آنان زمینه ورود کارمندان این اداره را به این دو ولسوالی فراهم خواهند کرد.

جنرال امین الله امرخیل، گفت تاکنون در جریان این موضوع قرار نگرفته است اما نیروهای پلیس آماده راه اندازی عملیات در این مناطق هستند.

با این حال جیلانی فرهاد، سخنگوی والی هرات می گوید به تمام ولسوالان هدایت جدی داده شده تا برای جمع آوری صرفیه ی برق با اداره ی برشنا همکاری همه جانبه داشته باشند.

هرات با داشتن چهار نیروگاه، قدرت جذب ۱۹۵ میگاوات برق را دارد که ۴۰ درصد آن از خط ترکمنستان و ۶۰ درصد هم از خط ایران تامین می شود.

 دستکم ۲۵۰ هزار مشترک برق از این شبکه استفاده میکنند.

دسته بندی: گزارش‌ها, همه, ویژه برچسب ها:

به اشتراک بگذارید :

مطلب قبل و بعد

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد