مسؤلان امنیتی ولایت هرات، امروز طی یک نشست خبری، دستاوردهای یک ماه اخیر خود را با رسانه‎ها در میان گذاشت و بیان کرد که  نیروهای امنیتی در یک ماه اخیر دست‎کم ۲۷۰ تن را به جرم‎های مختلف از سطح شهر و ولسوالی‌ها دستگیر کرده اند. به گفته این مسؤلان، این ۲۷۰ تن بر اساس جرایم […]

مسؤلان امنیتی ولایت هرات، امروز طی یک نشست خبری، دستاوردهای یک ماه اخیر خود را با رسانه‎ها در میان گذاشت و بیان کرد که  نیروهای امنیتی در یک ماه اخیر دست‎کم ۲۷۰ تن را به جرم‎های مختلف از سطح شهر و ولسوالی‌ها دستگیر کرده اند.

به گفته این مسؤلان، این ۲۷۰ تن بر اساس جرایم مختلف دستگیر شده اند که پانزده تن آن قاتل، ۲۷ نفر آن سارقان وسایط، ۶۰ تن سارقان اجناس، یک تن به اتهام اختطاف، ۱۸ تن مظنونان فساد اخلاقی، ۲۵ تن قاچاقبران و خرده فروشان مواد مخدر بوده است که از سوی پولیس دست‎گیر شده است.

بر اساس گفته‎های این مسؤلان امنیتی، در یک ماه گذشته یک گروه پنج نفری از سوی نیروهای امنیتی دست‌گیر شده است که آنان بیشتر در قتل نیروهای پولیس دست داشتند.

هم‌چنان مسئولان امنیتی هرات می‌گویند که طی ۲۴ ساعت گذشته دو فرد را دست‌گیر کرده اند که قصد قتل یکی از باشند‌های این ولایت را داشتند.

آقای ولی‌زاده می‌گوید که این دو در بدل یک صد هزار افغانی می‌خواستند که یکی از باشند‌های این ولایت را هدف قرار دهند.

دعواهای حقوقی یکی از عوامل افزایش قتل‌ها در هرات محسوب می‎شود.

در همین حال “عبدالمحمد” فردی که قرار بود هدف حمله قرار بگیرد، در این مورد چنین می‎گوید “این افراد از سوی شخص دیگری تشویق به این کار شده اند.

قتل و ترور شخصیت‌ها در این اواخر در هرات بالا گرفته است که این موضوع نگرانی نهادهای جامعه مدنی و مردم هرات را در پی داشته است.

بر اساس آمارها از شروع سال تا اکنون دست‎کم ۵۰ تن در هرات با شلیک گلوله کشته شده اند.

نسخه صوتی گزارش را در ذیل شنوا باشید.

دسته بندی: سیاسی, همه برچسب ها:

به اشتراک بگذارید :

مطلب قبل و بعد

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد