با گذشت دستکم ۶ ماه از آغاز سال مالی ۹۷ تاکنون بودجه شهرداری هرات از مرکز نرسیده است. مسئولان اداره شهرداری می گویند که بودجه در نظر گرفته شده برای این اداره بیش از یک میلیارد افغانی است. با این حال مرجان غوریانی، معاون اداره شهرداری هرات می گوید که هم اکنون ۷۳ پروژه مرحله […]

با گذشت دستکم ۶ ماه از آغاز سال مالی ۹۷ تاکنون بودجه شهرداری هرات از مرکز نرسیده است.

مسئولان اداره شهرداری می گویند که بودجه در نظر گرفته شده برای این اداره بیش از یک میلیارد افغانی است.

با این حال مرجان غوریانی، معاون اداره شهرداری هرات می گوید که هم اکنون ۷۳ پروژه مرحله تدارکاتی خود را گذرانده و انتظار بودجه را می کشد.

خانم غوریانی گفت: “در سال ۹۷، این اداره ۹۳ پروژه بزرگ و کوچک را در پلان گنجانیده که از این میان، مراحل تدارکاتی  ۷۳ پروژه تکمیل و منتظر منظوری بودجه اند.”

خانم غوریانی می گوید که اگر این بودجه به موقع نرسد آنان نمیتوانند که پروژه های زیر بنایی را از جمله آسفالت جاده ها، ساخت کانال ها، اعمار بلوار ها و ساخت پل ها را آغاز کنند.

در همین حال جیلانی فرهاد، سخنگوی والی هرات علت دیر رسیدن بودجه را موجودیت مشکلات تخنیکی در شهرداری این ولایت عنوان میکند.

هر چند آقای فرهاد در مورد زمان دقیق رسیدن این پول از مرکز به هرات اطلاعی نداد اما گفت قرار است بزودی این بودجه به هرات برسد.

بیشتر اداره های دولتی هرات از دیر رسیدن بودجه از سوی مرکز کشور شاکی اند.

سال گذشته این مشکل سبب شد تا بسیاری از ادارات نتوانند پروژه های در دست داشته را به پایان برسانند.

این موضوع سبب شده تا بسیاری از شهروندان هرات و آگاهان امور، مرکز را به داشتن دید دوگانه نسبت به هرات متهم کنند.

با این حال غلام فاروق مجروح، نماینده مردم هرات در پارلمان می گوید که عدم ارتباطات مناسب میان ادارات محلی هرات با نمایندگان، سبب شده تا آنان نتوانند در این راستا دادخواهی موثری داشته باشند.

هم اکنون شهرداری هرات دست کم ۵۰ چشمه عایداتی را در اختیار دارد که در شش ماه سال جاری مالی ۹۷ بیش از ۲۸۴ میلیون افغانی عواید داشته است.

شهرداری هرات از جمله شهرداری های پر درآمد در سطح کشور به شمار می رود.

گزارشگر: قدرت الله حمیدی

ادیت: محمد احمدی

دسته بندی: گزارش‌ها, همه, ویژه برچسب ها:

به اشتراک بگذارید :

مطلب قبل و بعد

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد