ماموران امنیت ملی دو تن از مسئولان بلندپایه دولتی هرات را به اتهام فساد اداری بازداشت کردند. جیلانی فرهاد، سخنگوی والی هرات میگوید که این افراد در هنگام دریافت رشوه توسط کارمندان این اداره بازداشت شده اند. “دستکم در سه مورد کارمندان امنیت ملی موفق شدند افرادی که آلوده به فساد اداری بودند را شناسایی […]

ماموران امنیت ملی دو تن از مسئولان بلندپایه دولتی هرات را به اتهام فساد اداری بازداشت کردند.

جیلانی فرهاد، سخنگوی والی هرات میگوید که این افراد در هنگام دریافت رشوه توسط کارمندان این اداره بازداشت شده اند.

“دستکم در سه مورد کارمندان امنیت ملی موفق شدند افرادی که آلوده به فساد اداری بودند را شناسایی و دستگیر بکنند؛ این افراد شامل کارمندان، مامورین و مسئولین ادارات ولسوالی انجیل، کار و امور اجتماعی و گمرک ولایت هرات میباشند. در یک مورد آمر حقوق ولسوالی انجیل به اتهام دریافت ۵۰ هزار افغانی پول نقد بالفعل توسط کارمندان امنیت ملی بازداشت شده است. همچنان مدیر بخش تثبیت و محاسبه ی پلیس ملی در ریاست کار و امور اجتماعی با اسناد و شواهد به اتهام فساد اداری دستگیر شد.”

روند مبارزه با فساد در ولایت هرات طی چند ماه گذشته شدت یافته است.

سال گذشته دستکم ۷۰ قضیه فساد اداری در اداره ی دادستانی هرات به ثبت رسید.

بر بنیاد یک خبر دیگر ماموران امنیت ملی هرات یک موتر حامل اموال قاچاق که متهم به فرار از محصول گمرکی بود، را توقف داده اند.

جیلانی فرهاد میگوید که، در بررسی‌های ابتدایی مشخص شد که این موتر نزدیک به ۲ میلیون و ۷۰۰ هزار افغانی فرار مالیاتی داشته است.

“یک عراده موتر تیلری حامل نوشابه و مواد انرژی زا به اتهام فرار مالیاتی و محصول گمرکی در نزدیک شهر هرات متوقف شد که بعد مشخص شد که ۲ میلیون و هفتصد هزار افغانی فرار مالیاتی داشته است.”

این نخستین باری نیست که ماموران امنیت ملی موفق به جلوگیری از ورود اموال قاچاق به هرات میشوند؛ پیش از این نیز چندین موتر به دلیل فرار مالیاتی از سوی کارمندان این اداره توقف داده شده است.

دسته بندی: خبرها, همه, ویژه برچسب ها:

به اشتراک بگذارید :

مطلب قبل و بعد

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد