امروز ۱۸۴ تن به شمول ۱۱ زن بنابر فرمان رییس جمهور به مناسبت هشتم ثور از زندان هرات رها شدند. حمیدالله صدیقی، مدیر زندان هرات می گوید افرادی که آزاد شده اند جرم شان کمتر از پنج سال می باشد. “به تطبیق فرمان یک اداره علی دادستانی و به مناسبت هشتم ثور مرحله ی دوم […]

امروز ۱۸۴ تن به شمول ۱۱ زن بنابر فرمان رییس جمهور به مناسبت هشتم ثور از زندان هرات رها شدند.

حمیدالله صدیقی، مدیر زندان هرات می گوید افرادی که آزاد شده اند جرم شان کمتر از پنج سال می باشد.

“به تطبیق فرمان یک اداره علی دادستانی و به مناسبت هشتم ثور مرحله ی دوم این فرمان در زندان هرات تطبیق می شود همچنان بر اساس این فرمان ۵۴ زندانی شامل ۴۹ مرد و ۵ زن نیز تخفیف گرفته اند.”

آزادی این افراد، دومین مرحله ی اجرای فرمان عفو رییس جمهوری به مناسبت هشتم ثور بود.

در مرحله اول و مرحله ی دوم که امروز تطبیق شد؛ مجموعا ۳۰۰ زندانی تاکنون رها شده اند.

دستکم ۵۲۰ زندانی دیگر نیز شامل این فرمان عفو رئیس جمهوری هستند.

همزمان با این عبدالحق احمدی، رییس دادستانی می گوید باقی زندانی هایی که شامل فرمان عفو شده اند تا پایان ماه رمضان رها خواهند شد.

” دوسیه های تعداد باقی مانده به مرکز فرستاده شده  و یک تعداد هم  عزیزان زحمت کشیدند و دوسیه های شان تکمیل شده و ظرف یکی – دو روز آینده به مرکز فرستاده می شود، درمجموع ما امیدوار هستیم انشاءالله تا عید سعید فطر از فرمان هستم ثور چیزی باقی نماند.”

میرویس یکی از زندانیانی است که شامل فرمان عفو شده است.

او به جرم مواد مخدر به ده ماه حبس محکوم شده بود.

او می گوید ” خیلی خوشحالم به دیگران می گویم سعی کنند جرمی مرتکب نشوند تا به زندان نیایند، در اینجا خیلی چیزها یاد گرفته ایم به مکتب درس قرآن شریف می خواندیم، محبس جایی است که اگر آدم خواسته باشد چیز یاد بگیرد یاد می گیرد اگر نخواهد نمی گیرد.”

در همین حال  خلیل احمد شهید زاده، نماینده مردم هرات در پارلمان که به همین مناسب در زندان هرات حضور یافته، از کارکرد دادستانی قدر دانی می کند.

” قصدا در سارنوالی هرات کسی جرات خیانت را ندارد مگر به شکل پوشیده و مرموز چون رهبریت سارنوالی رهبریتی پاک و منزهی است اگر از پیش شما اشتباه و خطایی شده شما جبرانش را دیدید، طبق قانون افغانستان شما مجازات خود را شده اید.

براساس معلومات اداره دادستانی هرات، هم اکنون دست کم ۲۸۰۰ تن در زندان هرات در بند به سر می برند که از این میان دستکم ۱۵۰ تن شان را زنان تشکیل می دهند.

سواد آموزی و حرفه های مختلف به زنان و مردان در زندان هرات آموزش داده می شود.

گزارشگر: عاطفه علی زاده

دسته بندی: گزارش‌ها, همه, ویژه برچسب ها:

به اشتراک بگذارید :

مطلب قبل و بعد

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد