دست‌کم در ۳ روز گذشته ۶ تن در هرات در پی افزایش جرایم جنایی و ترورهای سازمان‌دهی شده کشته شدند و ۳ تن دیگر به شمول ولسوال ولسوالی تازه‌تأسیس زیرکوه هرات زخم برداشته‌اند. دیروز جمعه، دست‌کم ۵ مرد جوان در شهر هرات زمانی کشته شدند که در یک مهمانی شرکت کرده بودند. کشته‌گان شامل پنج […]

دست‌کم در ۳ روز گذشته ۶ تن در هرات در پی افزایش جرایم جنایی و ترورهای سازمان‌دهی شده کشته شدند و ۳ تن دیگر به شمول ولسوال ولسوالی تازه‌تأسیس زیرکوه هرات زخم برداشته‌اند.

دیروز جمعه، دست‌کم ۵ مرد جوان در شهر هرات زمانی کشته شدند که در یک مهمانی شرکت کرده بودند. کشته‌گان شامل پنج جوان ۲۵ تا ۳۵ ساله بودند که توسط داماد پیشین خانواده، تیرباران شده‌اند.

منابع در پولیس هرات کشته‌شدن این افراد را تایید کرده و وقوع این حادثه را ناشی از اختلافات خانوادگی عنوان کردند.

نزدیکان قربانیان این رویداد گفته‌اند که داماد پیشین خانواده شماری از اعضای خانواده همسر پیشین خود را به بهانه‌ی رفع تنش و کدورت‌های گذشته به خانه‌اش دعوت کرده و سپس بر آن‌ها تیراندازی کرده است.

برخی‌ها می‎گوید که این شخص در یکی از شفاخانه‎ها داکتر بوده است در همین حال سخنگوی پولیس هرات گفته است که حمله‌کننده توسط نیروهای پولیس دستگیر شده است.

این رویداد ساعت ۱:۳۰ پس از چاشت روز جمعه در منطقه گازرگاه در شمال شهر هرات اتفاق افتاده است. در ماه‌های اخیر سطح رویدادهای جنایی در هرات افزایش یافته و نگرانی باشندگان این ولایت را نیز درپی داشته است.

ساعتی پس از این حادثه، عبدالغنی ولسوالِ ولسوالی تازه‌تأسیس زیرکوه هرات نیز در منطقه چهارراهی مستوفیت در نزدیکی دفتر والی هرات ترور شد.

منابع صحی وضعیت او را وخیم گزارش می‌کنند. محمدرفیق شیرزی سخنگوی شفاخانه‌ی هرات می‌گوید که عبدالغنی هدف فیر چندین مرمی قرار گرفته و وضعیت صحی نامناسبی دارد.

زیرکوه یکی از ولسوالی‌های تازه‌تأسیس هرات است که با فرمان رییس جمهور غنی به جهت مهار تنش‌های موجود در ولسوالی شیندند هرات ایجاد شده است. با آن که هنوز به صورت رسمی فعالیت اداری این ولسوالی‌ها در هرات آغاز نشده، اما ولسوال‌های ۳ ولسوالی تازه‌تأسیس هرات، به تازگی تعیین شده بودند.

یک شب پیش از این رویدادها نیز افراد موترسایکل‌سوار یک تن را در منطقه غوردرواز شهر زخمی ساختند. پولیس این رویداد را نیز به خصومت و دشمنی‌های شخصی نسبت داد.

ظهر روز پنج‌شنبه نیز دو تن در مرکز شهر هرات هدف حمله افراد ناشناس قرار گرفته و یک تن از آنان در شفاخانه حوزه‌ای هرات جان باخت.

هم‌زمان با این رویدادها، افزایش دزدی‌های مسلحانه و باج‌گیری افراد زورمند، باشندگان هرات را نگران ساخته است.

هرات قطب صنعت و تجارت افغانستان محسوب می‌شود، بسیاری از باشندگان هرات تأکید دارند که وقوع چنین رویدادهایی باعث می‌شود تا روند کار و تجارت در این ولایت مختل شده و سرمایه داران نیز سرمایه‌های خود را به بهانه‌ی نبود امنیت از کشور بیرون کنند.

دسته بندی: گزارش‌ها, همه برچسب ها:

به اشتراک بگذارید :

مطلب قبل و بعد

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد