ده‌ها تن از عالمان دین، مقام‌های بلند پایه حکومت و شهروندان در مسجد جامع بزرگ هرات گردهم آمدند و حملات تروریستی و کشتار افراد ملکی از سوی مخالفان مسلح دولت را محکوم کردند.  سید محمد شیرزادی رییس حج و اوقاف هرات می‌گوید: طالبان زیر نام اسلام نسل کُشی مسلمانان را به راه انداخته و این […]

ده‌ها تن از عالمان دین، مقام‌های بلند پایه حکومت و شهروندان در مسجد جامع بزرگ هرات گردهم آمدند و حملات تروریستی و کشتار افراد ملکی از سوی مخالفان مسلح دولت را محکوم کردند.

 سید محمد شیرزادی رییس حج و اوقاف هرات می‌گوید: طالبان زیر نام اسلام نسل کُشی مسلمانان را به راه انداخته و این عملکرد شان غیر اسلامی است.

وی می‌افزاید “می‌خواهند با ارزش‌های دینی، فرهنگی و اجتماعی ما مبارزه کنند، ولی کور خوانده اند”.

هم‌چنان عالمان دین تاکید می‌کنند که گروه‌های مخالف مسلح دولت به دستور کشورهای بیگانه به فکر نابودی مردم افغانستان اند.

مولوی هبت‌الله فاضلی امام جماعت مسجد جامع هرات و مولوی احمدعلی جبرئیلی از علمای این ولایت می‌گویند که کشتار زنان، مردان، جوانان و کودکان در دین اسلام هیچ جایگاهی ندارد.

آنان با استنباط از آیات قران کریم چنین می‌گویند “اگر فکر و اندیشه و برداشت ما اصلاح نشود، ده سال دیگر هم بگذرد، وضعیت به همین منوال خواهد بود، آنان کشتار دسته جمعی را به شدت تقبیح کرد و بیان کرد اگر کسی یک انسان بی‌گناه را به قتل برساند، انگار تمام انسانیت را به قتل رسانده است”.

در همین‌حال مسئولان محلی هرات می‌گویند: طالبان به دستور بعضی از کشورها از طریق انتحار و انفجار اقدام به کشتار مردم بی گناه وهم‌چنان به تخریب پروژه‌های اقتصادی و جلوگیری از رشد اقتصادی کشور می‎زنند.

 محمد آصف رحیمی والی هرات به گروه‌های که دست به چنین حملات می‌زنند هشدار می‌دهد ” ملت ما روز به روز با انجام جنایات دشمن بیدارتر و بسیج‌تر می‌شوند و بیداری ملت با قربانی‌های عظیم بدست می‌آِید و ما به جنایات کاران هشدار می‌دهیم که ملت بزرگ ما شما را از بنیاد نابود خواهد کرد”.

این گردهمایی در حالی صورت می‌گیرد که روز شنبه هفته جاری در یک حمله انتحاری در کابل دست‌کم ۱۰۳ غیر نظامی جان باختند و بیش از ۲۳۰ تن دیگر زخم برداشتند که واکنش‌های زیادی را در داخل و خارج کشور به همراه داشته است.

عالمان دینی و شهروندان ضمن محکوم کردن این حملات تروریستی، حکومت را در جلوگیری از این حملات به بی‌پروایی متهم می‌کنند.

دسته بندی: سیاسی, گزارش‌ها, همه, ویژه برچسب ها:

به اشتراک بگذارید :

مطلب قبل و بعد

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد