نزدیک به یک هفته از حملۀ مرگبار تروریستی کابل می‌گذرد. اما واکنش‌ها به این حملۀ تروریستی هم‌چنان ادامه دارد. در ادامۀ واکنش‌های تند شهروندان نقاط مختلف کشور، امروز شماری از باشندگان ولایت‌های هرات، غور، فراه و بادغیس در یک گردهمایی اعمال گروه‌های تروریستی را محکوم کردند. آنان با حمایت از نیروهای امنیتی کشور گفتند که […]

نزدیک به یک هفته از حملۀ مرگبار تروریستی کابل می‌گذرد. اما واکنش‌ها به این حملۀ تروریستی هم‌چنان ادامه دارد.

در ادامۀ واکنش‌های تند شهروندان نقاط مختلف کشور، امروز شماری از باشندگان ولایت‌های هرات، غور، فراه و بادغیس در یک گردهمایی اعمال گروه‌های تروریستی را محکوم کردند.

آنان با حمایت از نیروهای امنیتی کشور گفتند که سازمان‌های استخبارات کشورهای منطقه با راه اندازی چنین حملات، می‌خواهند حکومت و مردم افغانستان را تحت فشار قرار دهند.

مولوی محمد فقیری، عالم دین و یکی از اشتراک کنندگان این برنامه می‌گوید افرادی که به نام اسلام دست به هراس افگنی می‌زنند، اعمال شان در دین اسلام مردود است.

آقای فقیری می‌گوید “این حملات نه تنها که در اسلام جایگاه ندارد، بلکه کاملاً مردود است و هیچ دین و آیین این عملکرد وحشیانه را قبول نمی‌کند”.

آقای فقیری می‌گوید که گروه‌های هراس افگن از سوی کشورهای منطقه تحریک می‌شوند و علمای دین این اعمال را محکوم می‌کنند.

گلثوم صدیقی عضو رهبری شبکه نهادهای جامعه مدنی هرات با انتقاد از کم‌کاری نهادهای امنیتی کشور به معنای عدم هم‌کاری مردم با دولت نیست.

خانم صدیقی می‌گوید مردم افغانستان بخاطر دفع دسیسه‌ها و اهداف گروه‌های تروریستی همواره در کنار دولت و نیروهای امنیتی خواهند ایستاد.

وی می‌گوید “آنان می‌خواهند حاکمیت و ملت افغانستان را در تنگنا قرار دهد و از آب گل‌آلود ماهی بگیرند، بی‌خبر از اینکه مردم روشن‌فکر افغانستان در کنار دولت هستند و از نیروهای امنیتی کشور دفاع خواهند کرد”.

خانم صدیقی از مردم کشور می‌خواهد که نیروهای امنیتی کشور را حمایت کنند تا آنان در سرکوب مخالفان دولت موفق عمل نمایند.

اشتراک کنندگان این برنامه تاکید می‌ورزند که برگزاری گردهمایی‌های جهت حمایت از نیروهای امنیتی و دفاعی، می‌تواند روحیۀ این نیروها را افزایش دهد.

بهیر یوسفی یک‌ تن دیگر از اشتراک کنندگان این گردهمایی گفت که در شرایط فعلی نیاز اساسی دولت و نیروهای امنیتی، بسیج و اتحاد مردم است.

از سوی هم عبدالرحمان مولوی‌زاده، عضو شورای شهر هرات عامل ناامنی‌های کشور را موقعیت استراتیژیک افغانستان عنوان کرده و افزود که کشورهای خارجی می‌خواهند با اخلال امنیت، از منابع و موقعیت افغانستان استفاده نمایند.

آقای مولوی‌زاده هشدار می‌دهد که مردم افغانستان به هیچ فرد یا گروهی اجازه نمی‌دهند تا ارزش‌های این کشور را مورد تهدید قرار بدهد.

برگزاری چندین گردهمایی اعتراضی به حملات اخیر در کشور، بی‌ پیشینه خوانده شده است.

گفتنی‌ست که روز گذشته نیز شماری از علما و متنفذین قومی و والی هرات در پیوند به حملات اخیر واکنش نشان داده و آن‌را محکوم نمودند.

گزارشگر: محمد احمدی

دسته بندی: سیاسی, گزارش‌ها, همه, ویژه برچسب ها:

به اشتراک بگذارید :

مطلب قبل و بعد

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد