این روزها کافی‌ست سری به‌شفاخانه‌ی حوزوی هرات بزنید؛ گویا این فضا ناخواسته تعداد زیادی افراد را در خود جمع کرده است از شلوغی صحن تا برخی از بخش‌ها که نمی‌شود حتی راه تردد را پیدا کرد. در برخی از بخش‌ها در گام دوم با بستر بیمارانی مواجه می‌شوید که جبر بیماری آن‌ها را در این […]

این روزها کافی‌ست سری به‌شفاخانه‌ی حوزوی هرات بزنید؛ گویا این فضا ناخواسته تعداد زیادی افراد را در خود جمع کرده است از شلوغی صحن تا برخی از بخش‌ها که نمی‌شود حتی راه تردد را پیدا کرد.

در برخی از بخش‌ها در گام دوم با بستر بیمارانی مواجه می‌شوید که جبر بیماری آن‌ها را در این مکان نگه‌داشته است.

بیمارانی که برخی‌های شان از کنار هم گذاشتن چند دراز چوکی در فضای سرد و لرزان برای خود بستر ساخته اند.

در این میان حال‌وهوای بیمارانی که از مناطق دور به این مرکز درمانی مراجعه  کرده اند، بدتر است؛ سردی هوا، کم‌بود امکانات و مهم‌تر از همه نبود بستر، شرایط را برای این بیماران دشوار ساخته است.

بخش داخله‌ای این مرکز درمانی که گنجایش حدود صد بستر را دارد هم‌اکنون پذیرای بیش از ۱۶۰ بیمار است.

 مسؤلان شفاخانه‌ی حوزوی هرات با تأیید حرف‌های بیماران مبنی بر کم‌بود بستر می‌گویند کم‌بود امکانات سبب شده تا بیماران با این مشکل مواجه شوند.

محمد رفیق شیرزی مدیر اداری شفاخانه‌ی حوزوی هرات می‌گوید آن‌ها طرح ساخت یک مرکز درمانی مطابق با نیازمندی‌های ولایت هرات را به مسؤلان در مرکز داده اند.

هم‌زمان با انتشار وضعیت شفاخانه‌ی هرات؛ قرار شد تا نمایندگان ولایت‌های هرات، بادغیس، فراه و غور در مجلس نمایندگان، نامه‌ای ترتیب دهند تا از این طریق بتوانند توجه وزارت مالیه را برای ایجاد مرکز درمانی جلب کنند.

محمد صالح سلجوقی نماینده‌ی هرات در مجلس نمایندگان می‌گوید هر چند او خوش‌بین نیست اما می‌گوید به‌تلاش‌های شان ادامه خواهند داد تا در هرات شفاخانه‌ی مورد نیاز ایجاد شود.

دست‌کم سی‌سال پیش شفاخانه‌ی حوزوی هرات با ظرفیت دوصد بستر ساخته شد. این مرکز درمانی در حال حاضر با داشتن بخش‌های نسائی ولادی و اطفال؛ دارای ۶۵۰ بستر است.

 روزانه حدود ۱۵۰۰ بیمار در بخش‌های مختلف به این شفاخانه مراجعه می‌کنند. علاوه بر این ۱۵۰ تا ۲۰۰ تن؛ بیماران عاجل این مرکز درمانی را تشکیل می‌دهد.

دسته بندی: اجتماعی, گزارش‌ها, همه, ویژه برچسب ها:

به اشتراک بگذارید :

مطلب قبل و بعد

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد