نشست سراسری کمیته انرژی ولایات، امروز سه‌شنبه در ریاست عمومی حوزه دریایی هریرود- مرغاب در ولایت هرات برگزار شد. این نشست که به‌صورت دوره‌ای در ولایات برگزار می‌شود، هدف آن شناسایی منابع، ظرفیت و طرزالعمل برای تولید انرژی بادی و آفتابی خوانده می‌شود. نوراحمد بارز، رئیس حوزه دریایی هریرود در غرب کشور می‌گوید هرات با […]

نشست سراسری کمیته انرژی ولایات، امروز سه‌شنبه در ریاست عمومی حوزه دریایی هریرود- مرغاب در ولایت هرات برگزار شد.

این نشست که به‌صورت دوره‌ای در ولایات برگزار می‌شود، هدف آن شناسایی منابع، ظرفیت و طرزالعمل برای تولید انرژی بادی و آفتابی خوانده می‌شود.

نوراحمد بارز، رئیس حوزه دریایی هریرود در غرب کشور می‌گوید هرات با توجه به اهمیت جغرافیایی و طبیعی، می‌تواند بخش عمده‌ای از نیازهای برق کشور را برآورده سازد.

آقای بارز می‌گوید این اداره در تلاش است تا این منابع را شناسایی کند و زمینه جلب و جذب سرمایه‌گذاری‌های خصوصی را فراهم سازد.

از سوی دیگر؛ فرهاد محمودی مسئول اداره تنظیم خدمات انرژی و برق کشور می‌گوید قرار است در نخستین اقدام یک نیروگاه ۱۴ میگاواتی برق از منابع بادی و آفتابی در هرات ساخته شود که ولایات هرات، نیمروز و فراه مستفید خواهد شد.

آقای محمودی می‌افزاید ظرفیت ساخت نیروگاه‌های برق در تمامی ولسوالی‌های هرات؛ به‌ویژه در ولسوالی انجیل وجود دارد.

در همین‌حال انجینر عصمت، رئیس عمومی حوزه دریایی شمال می‌گوید تاکنون از منابع آفتابی و بادی در پروژه‌های کوچک استفاده شده است اما قرار است روی برنامه‌های بزرگ‌تر کار صورت بگیرد.

تلاش‌ها برای تأمین انرژی برق در سطح کشور در چند سال اخیر شتاب قابل قبولی داشته است. با آن‌هم هنوز بخش بزرگی از ولایت‌های کشور به‌شدت از کم‌بود و حتی نبود برق رنج می‌برند.

اما گفته می‌شود ولایت هرات از منابع خوبی برای تولید برق آفتابی و بادی برخوردار است، هم اکنون ۲ میگاوات برق در شهرک صنعتی هرات از منابع بادی و آفتابی تأمین می‌شود.

دسته بندی: اجتماعی, گزارش‌ها, همه برچسب ها:

به اشتراک بگذارید :

مطلب قبل و بعد

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد