ترور فاضل عفیف جمشیدی عضو برحال شورای ولایتی، ادامه‌ی تهدیدها بر دفتر شورای ولایتی و نتیجه ندادن کمیسیون بررسی ترور شیخ عزیزالله نجفی که در سال ۱۳۹۳ اتفاق افتاد، همه دست به دست هم داده است تا رئیس شورای ولایتی هرات از عدم برنامه‌ریزی درست نیروهای امنیتی در متلاشی ساختن باندهای تروریستی انتقاد نماید. کامران […]

ترور فاضل عفیف جمشیدی عضو برحال شورای ولایتی، ادامه‌ی تهدیدها بر دفتر شورای ولایتی و نتیجه ندادن کمیسیون بررسی ترور شیخ عزیزالله نجفی که در سال ۱۳۹۳ اتفاق افتاد، همه دست به دست هم داده است تا رئیس شورای ولایتی هرات از عدم برنامه‌ریزی درست نیروهای امنیتی در متلاشی ساختن باندهای تروریستی انتقاد نماید.

کامران علی‌زایی رئیس شورای ولایتی هرات امروز چهارشنبه در نشست خبری از هشدار امنیت ملی نسبت به وجود تهدیدهای امنیتی در برابر این شورا  سخن گفت.

وی گفت «ما خواهان این هستیم که با قاتلان عفیف جمشدی با جدیت برخورد نمایند تا قناعت شهروندان را حاصل نمایند، وی هم‌چنان گفت که ریاست امنیت ملی در جریان است که شورای ولایتی از سوی تروریستان تهدید می‌شود، باید جلو این تهدید را گرفت».

رئیس شورای ولایتی هرات می‌گوید لانه‌های گروه‌های تبه‌کار که دست به نا امنی و ترور در هرات می‌زنند مشخص است، اما نیروهای امنیتی تاکنون جهت سرکوب شان اقدام اساسی نکرده اند.

کامران علی‌زایی رئیس این شورا می‌گوید مسئولان امنیتی بارها به آن‌ها در قسمت تأمین امنیت شهر و سرکوب کردن باندهای تروریستی وعده‌های داده اند ولی تاکنون جنبه علمی به‌خود نگرفته است.

او می‌گوید «مکان‌ها و مسیرهای تروریستان معلوم است و تاکنون دولت هیچ اقدامی نکرده است و ما خواهان این هستیم که لانه‌های کوچک تروریستان تخریب شود، تا هیچ مکانی برای آنان امن نماند».

اختطاف، قتل‌های هدف‌مند و رویدادهای مسلحانه، از رویدادهای است که امنیت باشندگان هرات را سلب کرده اند.

با این‌حال جیلانی فرهاد هرات سخنگوی والی هرات با تأیید این مطلب می‌گوید هرچند باندهای تروریستی در جغرافیای هرات لانه کرده اند؛ شناسایی و دستگیری آن‌ها کار ناممکن نیست اما دشوار است.

اما نگرانی‌های رئیس شورای ولایتی هرات با طرح این انتقاد‌ها خلاصه نمی‌شود و از اختطاف شماری از افراد در این ولایت نیز سخن گفت که اختطاف شان به دولت گزارش نمی‌شود و سکوت می‌نمایند.

سریال ترور‌ و آدم‌ربایی به چند سال قبل و به‌وِیژه به سال ۹۳ برمی‌گردد، زمانی‌که افراد تفنگدار یکی از اعضای اسبق شورای ولایتی هرات را ترور و به قتل رساندند.

حالا پس از گذشت سه سال، روز گذشته فاضل عفیف جمشیدی عضو برحال شورای ولایتی هرات همراه با یک‌تن از محافظ شان در قلب شهر ترور شد و جان باخت.

دسته بندی: سیاسی, گزارش‌ها, همه برچسب ها:

به اشتراک بگذارید :

مطلب قبل و بعد

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد