مسئولان اداره اقوام و قبایل هرات می‌گویند عدم تطبیق برنامه‌هایی در راستای اشتغال‌زایی باعث شده تا گروه‌های مخالف مسلح از جوانان سوء استفاده کنند. نذیراحمد حیدرزاده، رئیس اداره اقوام و قبایل هرات می‌گوید در دو دوره حکومت‌داری، قبلی و فعلی هیچ برنامه‌ای در بخش‌های مختلف از جمله اشتغال‌زایی برای باشندگان مناطق سرحدی صورت نگرفته است. […]

مسئولان اداره اقوام و قبایل هرات می‌گویند عدم تطبیق برنامه‌هایی در راستای اشتغال‌زایی باعث شده تا گروه‌های مخالف مسلح از جوانان سوء استفاده کنند.

نذیراحمد حیدرزاده، رئیس اداره اقوام و قبایل هرات می‌گوید در دو دوره حکومت‌داری، قبلی و فعلی هیچ برنامه‌ای در بخش‌های مختلف از جمله اشتغال‌زایی برای باشندگان مناطق سرحدی صورت نگرفته است.

او می‌گوید «وقتی کار نباشد این چیزی واضح است که جوانان برای امرار حیات خود و خانواده، از هر راه ممکن استفاده خواهد کرد و این زمینه را برای گروه‌های تروریستی، مخدر و استخبارات منطقه مهیا می‌سازد و جوانان را جذب می‌نماید».

از سوی هم آقای حیدرزاده می‌گوید به‌علت تهدیدات امنیتی تا کنون نتوانسته اند در برخی از مناطق ولسوالی‌های هرات برنامه‌های حل منازعات و اشتغال‌زایی را پیاده کنند.

شیندند، ادرسکن، غوریان و کشک کهنه از جمله مناطقی اند که نیاز به‌توجه بیشتر دارند.

وی می‌گوید «ما کوشش داریم در مناطق نا امن از طریق بزرگان محل به آن مناطق دست بیابیم و مشکلات را تاحدی حل نماییم».

با این‌حال مسئولان محلی هرات سخن از پالیسی جدید این اداره در امر تطبیق پروژه‌های همگانی در ولسوالی‌های دور افتاده می‌زنند.

جیلانی فرهاد، سخنگوی والی هرات می‌گوید تأکید محمد آصف رحیمی والی هرات در امر تطبیق پروژه‌ها و تأمین امنیت آنان بیشتر شده است.

آقای فرهاد می‌گوید «اجرای برنامه‌های توسعه عمرانی و سیاسی در سطح ولسوالی‌ها و اجرای پروژه‌ها در مناطق دور افتاده، از اولویت کاری والی هرات است».

اداره اقوام و قبایل هرات پل ارتباطی بین باشندگان قبیله‌نشین است که ترتیب و تنظیم جرگه‌های قومی به‌منظور آگاهی‌دهی از برنامه‌های دولت برای تطبیق پالیسی‌ها و اهداف دولت و حل مشکلات  قبایل ولسوالی‌های مربوط را به پیش می‌برد.

این اداره در یک‌سال اخیر توانسته دست‌کم هشت منازعه بزرگ قومی را در ولسوالی‌های هرات حل و فصل کند.

دسته بندی: اجتماعی, گزارش‌ها, همه, ویژه برچسب ها:

به اشتراک بگذارید :

مطلب قبل و بعد

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد