طرح تقسیم ولسوالی شیندند ولایت هرات  دست‌کم دو سال زمان برد تا از سوی حکومت تطبیق شد. یکی از دلایل ایجاد ولسوالی‌های زیرکوه، پشت‌کوه، کوه زور و زاول در منطقه شیندند هرات، رفع چالش‌های امنیتی و متلاشی ساختن گروه‌های مخالف مسلح دولت عنوان شده است. حالا از جمله ۴ ولسوالی انشعاب یافته شیندند، تنها دو […]

طرح تقسیم ولسوالی شیندند ولایت هرات  دست‌کم دو سال زمان برد تا از سوی حکومت تطبیق شد.

یکی از دلایل ایجاد ولسوالی‌های زیرکوه، پشت‌کوه، کوه زور و زاول در منطقه شیندند هرات، رفع چالش‌های امنیتی و متلاشی ساختن گروه‌های مخالف مسلح دولت عنوان شده است.

حالا از جمله ۴ ولسوالی انشعاب یافته شیندند، تنها دو لسوالی آن زاول و کوه زور به‌زودی آغاز به‌کار خواهند کرد.

ویس برمک سرپرست وزارت داخله در سفر اخیرش به‌هرات می‌گوید ولسوالی‌های تازه منظور شده  به‌زودی بخش‌های امنیتی آنان به فعالیت خود آغاز خواهند کرد و بیشتر سلاح و مهمات مورد نیاز به این ولسوالی‌ها انتقال یافته است.

او می‌گوید «ما آماده هستیم که در دو ولسوالی تازه تأسیس و ولسوالی شیندند، حضور حکومت و قومندانی امنیه را تأسیس نماییم و پولیس و مهمات را جا به‌جا نماییم».

مسئولان امنیتی هرات بر این باورند که با ورود  نیروهای امنیتی در ولسوالی‌های تازه تأسیس شده، وضع امنیتی در ولسوالی شیندند  و در مجموع ولایت هرات بهبود خواهد یافت.

محمد ایوب انصاری فرمانده پولیس هرات می‌گوید تلاش‌ها برای آغاز ‌فعالیت ولسوالی‌های زیرکوه و پشت‌کوه نیز جریان دارد.

ولسوالی شیندند در ۱۳۵ کیلومتری جنوب شهر هرات واقع شده و این ولسوالی به‌عنوان قرارگاه گروه‌های مخالف مسلح دولت در هرات شمرده می‌شود و رئیس جمهورغنی از این ولسوالی به‌عنوان غده سرطانی در غرب افغانستان یاد کرده است.

توریالی طاهری معاون شورای ولایتی هرات می‌گوید ولسوالی شیندند امن‌ترین سنگر برای گروه‌های طالبان مسلح می‌باشد.

ولسوالی‌های کوه زور، زاول، زیرکوه و پشت‌کوه چهار ولسوالی هستند که چند ماه پیش به‌عنوان ولسوالی‌های مستقل از سوی اداره مستقل ارگان‌های محل معرفی شدند.

به این ترتیب با فعالیت این ولسوالی‌ها شمار مجموعی ولسوالی‌های هرات از ۱۵ به ۱۹می‌رسد.

دسته بندی: سیاسی, گزارش‌ها, همه برچسب ها:

به اشتراک بگذارید :

مطلب قبل و بعد

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد