شکایت باشندگان بسیاری ولسوالی‌های دور دست  ولایت هرات نسبت به قطع آنتن‌های مخابراتی شان در شب، پدیده‌ی تازه ای نیست. همواره شکایت‌هایی مبنی بر توقف شبانه خدمات‌رسانی آنتن‌های مخابراتی به مسئولان انتقال یافته است. اما این روند نه تنها متوقف نشده است که امروز سرپرست ریاست مخابرات هرات می‌گوید در هفت ولسوالی روند قطع شبانه‌ی […]

شکایت باشندگان بسیاری ولسوالی‌های دور دست  ولایت هرات نسبت به قطع آنتن‌های مخابراتی شان در شب، پدیده‌ی تازه ای نیست. همواره شکایت‌هایی مبنی بر توقف شبانه خدمات‌رسانی آنتن‌های مخابراتی به مسئولان انتقال یافته است.

اما این روند نه تنها متوقف نشده است که امروز سرپرست ریاست مخابرات هرات می‌گوید در هفت ولسوالی روند قطع شبانه‌ی آنتن‌ها پابرجاست.

حکمت‌الله حبیبی می‌گوید طالبان از طرف شب در ولسوالی‌های چشت، گلران، کرخ، پشتون زرغون، شیندند و ادرسکن مانع فعالیت‌های آنتن‌ها می‌شوند.

از سوی هم مسئولان این اداره از باج‌گیری گروه‌های مخالف مسلح دولت از جمله طالبان سخن می‌زنند.

زمری همدرد مسئول بخش تنظیم مخابراتی اداره مخابرات هرات می‌گوید طالبان مسلح به‌گونه‌های مختلف از شرکت‌های مخابراتی در شماری از ولسوالی‌ها باج‌گیری می‌کنند.

حالا این مسئولان ادعا می‌کنند تاکنون نیروهای  امنیتی در هرات هیچ هم‌کاری در امر تأمین امنیت سایت‌های مخابراتی با آنان نکرده اند.

آقای همدرد می‌گوید بارها برای مسئولان در هرات این موضوع در میان گذاشته شده اما اقدامی صورت نگرفته است.

او می‌گوید «وزارت داخله بر اساس تفاهم‌نامه‌ی که با وزارت مخابرات به امضا رسیده است، مکلف است که امنیت سایت‌های مخابراتی سراسر کشور را تأمین نمایند، اما ریاست امنیه به ما می‌گوید که ما برای تأمین امنیت یک سایت در ولسوالی‌ها تشکیلات نداریم و از سوی دیگر گاردهای شرکت‌های مخابراتی حق استفاده از سلاح را ندارند».

اما اداره محلی هرات نوید می‌دهد که این چالش در آینده نزدیک حل خواهند شد، جیلانی فرهاد سخنگوی والی هرات می‌گوید موضوع توقف فعالیت‌ سایت‌های مخابراتی را با ارگان‌های امنیتی در میان گذاشته اند و به‌زودی این مشکل برطرف خواهد شد.

بر اساس آمارهای اداره مخابرات هرات، هم اکنون بیش از ۵۰۰ پایه آنتن مخابراتی در این ولایت وجود دارد که از این میان ۱۱ پایه آنتن از طرف شب به علت تهدیدات امنیتی فعالیت‌های شان متوقف است.

دسته بندی: سیاسی, گزارش‌ها, همه, ویژه برچسب ها:

به اشتراک بگذارید :

مطلب قبل و بعد

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد