در جریان سه روز عید سعید قربان به‌شمول روز عرفه بیش از ۲۳۰ تن در هرات در اثر حوادث ترافیکی به شفاخانه حوزوی انتقال داده شده اند. محمد رفیق شیرزی سخنگوی شفاخانه حوزوی هرات می‌گوید این افراد از مسیر شاهراه‌ها، ولسوالی و نواحی پانزده‌گانه شهر به شفاخانه منتقل شده اند. آقای شیرزی می‌گوید«در جریان سه […]

در جریان سه روز عید سعید قربان به‌شمول روز عرفه بیش از ۲۳۰ تن در هرات در اثر حوادث ترافیکی به شفاخانه حوزوی انتقال داده شده اند.

محمد رفیق شیرزی سخنگوی شفاخانه حوزوی هرات می‌گوید این افراد از مسیر شاهراه‌ها، ولسوالی و نواحی پانزده‌گانه شهر به شفاخانه منتقل شده اند.

آقای شیرزی می‌گوید«در جریان سه روز عید به شمول روز عرفه، حدود ۲۳۷ تن در اثر حادثات ترافیکی مجروح شده است که از این میان یک نفرشان فوت کرده است. به گفته وی حادثات ترافیکی نسبت به عید گذشته حدود ۶۰ درصد افزایش داشته است».

با این‌وجود، هم اکنون نزدیک به ۶۰ درصد مجروحان در شفاخانه بستری هستند و وضعیت برخی از آنان وخیم است.

این مجروحان به دیگران توصیه می‎‌کنند که موتورسایکل سوار نشوند و اگر سوار شدند خیلی احتیاط نمایند اگر لحظه‌ای غفلت نمایند، با مشکلات زیادی روبرو خواهند شد.

تنها در ۲۴ ساعت گذشته ۹۰ نفر به علت رویدادهای ترافیکی در شفاخانه‌ی حوزوی هرات بستری شده اند.

با این‌‎حال آقای شیرزی این آمار را نگران‌کننده می‌خواند و از خانواده‌ها می‌‎خواهد تا مانع سیکل‌رانی کودکان شان شوند.

اما تنها حادثات ترافیکی، شماری از خانواده‌ها را داغ‌دار نکرده، بلکه در سه روز عید دست‌‍کم ۷۰ تن از اثر لت و کوب و هم‌چنان چاقو خورده‌گی مجروح شده اند.

آقای شیرزی می‌گوید تنها ۱۱ نفر به دلیل اصابت گلوله به این مرکز درمانی منتقل شده اند.

با این‌حال هنوز کسی در پیوند به این قضایا بازداشت نشده است.

ایام عید در هرات همواره با وقوع رویدادهای ترافیکی و درگیری‌های خیابانی گره خورده است. تا جایی‌که هرات در میان ولایات کشور شاهد بیشترین رویدادهای ترافیکی در این روزها است.

دسته بندی: اجتماعی, گزارش‌ها, همه, ویژه برچسب ها:

به اشتراک بگذارید :

مطلب قبل و بعد

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد